حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حسینیه اعظم زنجان از مرزهای جغرافیایی عبور کرده و یوم‌العباس، جریان حیدریون کربلا را به هم گره زده است.

وی افزود: با توجه به اینکه حسینیه اعظم به ماورای مرزها رفته باید در اربعین حسینی ایفای نقش کند که برنامه‌های فرهنگی و مذهبی زنجانی‌ها در ایام اربعین بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

خاموشی با بیان اینکه واقعه عاشورا یک بسته فرهنگی است، گفت: هر کس به فرهنگ عاشورایی اعتقاد داشته باشد طعم مذلت را نخواهد چشید و حسینیه اعظم زنجان در کنار برنامه‌های زیارتی، عزاداری و گریه بر امام حسین(ع) می‌تواند مبلغ و مروج فرهنگ مقاومت باشد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) فقط مظلوم شهید نیست، تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا بگوییم امام حسین(ع) مظلوم سربلند تمام تاریخ و تعیین‌کننده نقشه راه آینده بشریت است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: موفقیت هیات‌های عزاداری، قرار گرفتن در مسیر مقاومت و پرچمداری اسلام ناب محمدی است که امام حسین(ع) مسیر آن را برای ما هموار کرده است.

وی ساماندهی دسته و وحدت رویه و فرمان را ویژگی مهم دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان خواند و خاطرنشان کرد: دسته‌روی واحد در زنجان، حرکت پرقوتی است که الگویی برای کل کشور شده است.

خاموشی اظهار داشت: مشاهده می‌شود که این نظم موجود در حسینیه اعظم زنجان طی سال‌های اخیر توسط شورای هیائت مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: به مجموعه دست‌اندرکاران حسینیه اعظم زنجان باید تبریک گفت که توانسته‌اند این حرکت بزرگ و شگرف دینی در جریان واحد عزاداری را در یک روز به نام یوم‌العباس به نمایش بگذارند.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.