همزمان با نخستین جمعه ماه محرم، پانزدهمین  همایش شیرخوارگان حسینی به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، با استقبال گسترده مادران و نوزادان در این استان برگزار شد.
در این همایش با شکوه شیرخوارگان و کودکان با لباس های متحدالشکل به رنگ سبز سربندهای یا حسین(ع) و یا"علی اصغر" یا ابوالفضل"حضور داشتند و جلوه ای از عشق را به نمایش گذاشتند.
مادران زنجانی نیز چادر عزا بر سر و با در آغوش گرفتن فرزندان دلبند خود در غم و انده حضرت علی اصغر طفل شش ماهه امام حسین (ع) عزاداری کرده و اشک ماتم ریختند.
در این مراسم کارشناس مسایل دینی  با اشاره به اینکه حضور گسترده مادران در این آیین نشان از دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت به ویژه امام حسین(ع) است، گفت: عشق به امام حسین(ع) در تک  تک دل تمامی دوستداران از همان بدو تولد شکل گرفته و به عبارتی دیگر نهادینه شده است.

حجت الاسلام  مهدی محبی افزود: قرآن کریم ۲ بار  کلمه مودت اولی را در ارتباط با اهل بیت  بیان کرده که این مهم به  دلدادگی به خاندان و عصمت و طهارت اشاره دارد و  در این میان نامگذاری اسامی اهل بیت بر فرزندان  نیز به نوبه خود مودت و اظهار محبت را در آنان ایجاد می کند.

این کارشناس مسائل دینی ادامه  داد: قرآن کریم دومین کلمه مودت به معنی دوست داشتن و اظهار محبت را  در ارتباط با خانواده ها بیان کرده که این مهم اهمیت زیادی دارد و بی توجهی به آن آثار نامطلوبی را بر جا می گذارد.

وی اظهار داشت: بر این اساس خانواده ها به فرزندان خود مودت به عبارتی دیگر محبت کنند تا دیگران جای خالی این مساله را برای آنان پر نکنند.

حجت الاسلام محبی با اشاره به اینکه مادران عاشورایی باید حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند، ادامه داد: این بانوی بزرگوار در تمامی ابعاد به ویژه تربیت فرزندان سرمشق بودند و بانوان نیز باید این موضوع مهم را سر لوحه کارهای خود قرار دهند.

 محفل شیرخوارگان حسینی در کاسپین زنجان و در ۱۰۰ نقطه از این استان برگزار شد.

امسال نیز همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در هفدهمین سال برگزاری خود در روز ششم محرم الحرام، به طور همزمان در بیش از ۶ هزار و ۲۵۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

۹۶۴۶/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.