به گزارش خبرنگار ایرنا، هم اکنون صف های طولانی زوار برای خروج از مرز به بیش از پنج کیلومتر رسیده و زن و مرد عاشقانه با در دست داشتن پرچم های رنگی و سربندهای یا حسین (ع) و یا زهرا (س) پا در مسیر عاشقی نهاده تا به مراد دل برسند.
زواری که از 13 استان مختلف کشور خود را به مرز مهران رسانده مسیر 11 کیلومتری پل زائر تا نقطه صفر مرزی با پای پیاده در حرکت اند و با حس و حالی عجیب در حال عبور از مرز بین المللی مهران و خروج از کشور هستند.
بی گمان امنیت و کوتاهی مسافت از مهمترین دلیل استقبال زوار برای خروج از طریق مرز بین المللی مهران است به گونه ای که همه ساله در ایام اربعین و استان ایلام مملو از جمعیت زائر حسینی می شود و گاه تا چند برابر جمعیت خود زوار در ایلام حضور می یابند.
اکنون بر اساس اعلام مقامات امنیتی و انتظامی عبور زائران بدون هیچ گونه مشکلی خوشبختانه در کمال آرامش در حال انجام است و از ابتدای ماه صفر تاکنون نیز حدود 800 هزار نفر از این نقطه خود را به کربلای معلی رسانده اند.
موکب ها، نیروهای خدماتی و امنیتی و انتظامی، مراکز فوریت های پرشکی و همه مسئولان و دست اندرکاران ستاد اربعین شبانه روز در حال فعالیت و خدمتگذاری هستند تا بتوانند بستر مناسبی برای تسهیل و تردد زوار به عتبات عالیات فراهم کنند.
این در حالی است که عشق و ارادت مردم میهمان نواز ایلام به زوار به حدی است که بیشتر آنان خانه های خود را به بیت الحسین (ع) مبدل کرده و شبانه روز به پذیرایی و خدمتگذاری از زوار می پردازند.
بیشتر مردم ایلام در چند سال اخیر غذاهای نذری خود را در ایام اربعین و به نیت فراهم کردن توشه سفر برای زوار آقاابا عبدالله (ع) توزیع می کنند.
شور و حال وصف ناشدنی عموم مردم ایلام برای پذیرایی و استقبال از زوار به گونه ای است که برخی از آنان با در دست داشتن پلاکاردهای اسکان صلواتی به استقبال زوار از مبادی ورودی شهر در ساعات پایان شب می روند تا به شایسته ترین نحو به زوار خدمت کنند.
این روزها در آستانه اربعین حسینی شهرهای ایلام و مهران و مرز مملو از زوار حسینی است و عشق به خدمت به این زائران در همه جا به چشم می خورد.
نگاه محبت آمیز مردم به زائران و استقبال گرم از آنان مردم ایلام را میزبانانی شایسته برای خدمتگذاری به فرزند فاطمه زهرا (س) مبدل کرده است.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.