سرهنگ محمدحسن خلجی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همیاران محرم که از اعضای دسته های سینه زنی و و زنجیر زنی و هیات های عزاداری خواهند بود که با پوشیدن کاورهای یکدست و آرم دار و با نوشته "محرم یار پلیس" پلیس راهور را در روان سازی ترافیک یاری خواهند داد.

وی اظهار داشت: این افراد از سوی اداره اوقاف به پلیس راهور معرفی خواهند شد و به غیر از دسته های حسینیه اعظم و زینبیه اعظم در دیگر دسته های عزاداری اعم از هیات ها و دسته های محلی از این همیاران محرم، بهره خواهند گرفت تا نه تنها خللی در ترافیک ایجاد نشود بلکه عاشقان و شیفتگان اباعبدالله الحسین (ع)  نیز با آرامش خاطر بهتر و بیشتری به عزاداری بپردازند.

خلجی با بیان اینکه در عزاداری های حسینی مردم شهر زنجان از وجود قریب ۱۰۰ همیار محرم استفاده خواهد شد، افزود: لازم است مردم به ویژه رانندگان و صاحبان خودروها نیز پلیس راهور را در اعمال محدودیت های ترافیکی، کمک کار باشند تا مشکلات ترافیکی ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: این محدودیت های ترافیکی از میدان ۱۵ خرداد تا میدان آزادی، تقاطع سعدی وسط تا میدان انقلاب و از خواجه نصیر تا صدرجهان، به مرحله اجرا درخواهد آمد و انتظار می رود رانندگان از پارک کردن خودروها در مسیرهای حرکت دسته های عزاداری ها به جد اجتناب کنند که در غیر این صورت عوامل پلیس راهور نسبت به انتقال این خودروها به محلی دیگر اقدام خواهند کرد.

خلجی تصریح کرد: کسانیکه در طی ایام عزاداری ها، نذری پخش می کنند لازم است با سامانه ۱۲۰ پلیس راهور و یا ۱۱۰ مرکز فوریت های پلیسی، تماس گرفته و هماهنگی های لازم را به منظور هماهنگی و اخذ راهنمایی، دریافت کنند تا ایمنی ترافیکی برقرار شود.

مسئول اداره آموزش و ترافیک پلیس راهور استان زنجان گفت: شیشه نویسی و گل مالی‌های نامتعارف و الصاق هرگونه برچسب و پوستر بر روی خودروها، خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و ممنوع است و جریمه دارد و رانندگان خودروها باید از این کار اجتناب کنند.

خلجی به رانندگان توصیه کرد در این ماه معنوی و روحانی که عموم مردم به منظور عزاداری به کوچه ها و خیابان ها می آیند و اغلب نیز به صورت گروهی حرکت می کنند، توجه جدی داشته باشند چراکه ممکن است با کوچکترین کم دقتی و بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، حادثه ای تلخ و ناخوشایند اتفاق بیفتد. 
وی از عموم مردم خواست برای رفتن به عزاداری ها از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنند و اگر مقدور باشد به صورت پیاده عزیمت کنند چراکه پارک کردن در داخل کوچه ها و مقابل منازل مردم، مزاحمت هایی را برای ساکنان و دیگر خودروهای عبوری ایجاد می کند.

خلجی افزود: با توجه به اینکه مردم در این ایام، سیاه پوش هستند بنابراین لازم است رانندگان به نقطه مقابل توجه جدی داشته باشند و با احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت کنند و از مردم  نیز انتظار می رود از جاهایی که روشنایی کافی وجود دارد آمد و شد کرده و نسبت به عبور از گذرگاه های پیاده بی تفاوت نباشند و اگر مجبور به تردد در محل های تاریک هستند با استفاده از نور گوشی های تلفن همراه به رانندگان علامت دهند تا حادثه ای رخ ندهد.  

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.