سرهنگ محمدحسن خلجی روز سه‌شنبه در بازدید از ایرنا مرکز زنجان افزود: وظیفه پلیس راهنمایی و رانندگی در مواجهه با تخلفات رانندگی، اعمال قانون است.

وی با بیان اینکه مردم باید به پلیس اعتماد داشته باشند اظهار داشت: رانندگان و عموم مردم باید پلیس راهور را در برقراری نظم و امنیت ترافیکی، یاری دهند تا عوامل این نیرو بتوانند با قاطعیت بیشتری نظم و مقررات ترافیکی را برقرار کنند. 

خلجی با بیان اینکه پلیس راهور برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح رانندگی تلاش مضاعفی می کند، تصریح کرد: متاسفانه برخی رانندگان خودروهای سواری که اغلب نیز جوان هستند به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بی توجهی می کنند و با رفتارهای مخاطره آمیز، جان خود، سرنشینان و دیگران را با خطر مواجه می سازند.

وی با تاکید براینکه کار پلیس اجرای قانون و جلوگیری از تخلفات است و نباید اعمال قانون به عنوان آزار و اذیت تلقی شود، افزود: در حال حاضر بیشتر تصادفات رخ داده در سطح شهرهای این استان به علت عدم توجه کافی به جلو و بی اعتنایی به حق تقدم عبور است که اگر رانندگان خودروها این ۲ مورد را رعایت کنند به حتم میزان تصادفات نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.

خلجی، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی را کاری بس خطرناک و حادثه آفرین خواند و تصریح کرد: مکالمه با تلفن همراه، ذهن رانندگان را به شدت درگیر کرده و حواس ها را پرت می کند و باعث تصادف می شود که لازم است رانندگان از این کار اجتناب ورزند و در صورت نیاز نیز خودرو را در محل ایمنی پارک کرده و از آن استفاده کنند.   

مسئول اداره آموزش و ترافیک پلیس راهور استان زنجان به آخرین مورد تصادف رانندگی منجر به فوت در سطح درون شهر این استان اشاره کرد و گفت: چهارشنبه هفته  گذشته /۶ شهریور ماه جاری/ موتورسواری که فاقد مدارک نیز بود در یکی از خیابان های فرعی شهر خدابنده با یک عابر پیاده برخورد کرده و جانش را گرفت و چندین خانواده را داغدار کرد.

خلجی افزود: در پنج ماهه امسال ۱۴ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در درون شهرهای این استان جان خود را از دست دادند که در مدت مشابه پارسال ۱۵ نفر فوت شدند و این نشان می دهد که بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، می تواند حوادث تلخ و خونینی را رقم بزند.

وی ادامه داد: طی پنج ماه اخیر، ۷۸۳ مورد تصادف جرحی با ۹۲۴ مصدوم و ۵۷۸ تصادف خسارتی در درون شهرهای استان زنجان اتفاق افتاد که اگر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان رعایت می شد به حتم شاهد این میزان تصادف نبودیم.   

تعامل و همکاری رانندگان با عوامل پلیس راهور ضروری است 

رئیس پلیس راهور شهرستان زنجان نیز گفت: هدف پلیس راهور، ایمنی و کاهش ترافیک است و اگر رانندگان به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دقت بهتر و بیشتری داشته باشند در این صورت شاهد نظم و انضباط ترافیکی در سطح درون شهرها خواهیم شد.  

سرهنگ مجید باقری افزود: قانون تعطیل بردار نیست و رانندگان در همه حال باید به قوانین و مقررات راهنمایی احترام بگذارند تا هیچکس اعم از خود راننده، سرنشینان، دیگر رانندگان و عابرین پیاده، آسیب نبینند.

وی با بیان اینکه برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح رانندگی لازم است رانندگان تابع قانون و مقررات باشند اظهار داشت: متاسفانه برخی رانندگان در حین رانندگی با تلفن همراه، مکالمه کرده و یا بچه در آغوش می گیرند که این رفتار، بسیار مخاطره آمیز است و باید این هشدار پلیس، جدی گرفته شود تا کسی صدمه و آسیب نبیند.

باقری با تاکید براینکه جرایم باید بازدارنده باشد تا رانندگان متخلف و قانون گریز از انجام تخلف خودداری کنند تصریح کرد: پلیس راهور با رانندگانی که به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تن نمی دهند برخورد قانونی می کند تا عموم مردم و جامعه در آرامش باشند.

وی به تصادفات رخ داده در روز یکشنبه هفته جاری اشاره کرد و یادآور شد: در این روز ۵۸ فقره تصادف رانندگی در سطح شهر زنجان اتفاق افتاد که هفت مورد آن جرحی و ۵۱ مورد مابقی نیز خسارتی بود که در اغلب این اتفاقات نیز موتورسیکلت ها دخیل بودند.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.