حجت الاسلام محسن کرمی روز یکشنبه در آئین معارفه دادستان نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان، افزود: وظیفه ذاتی سازمان قضایی نیروهای مسلح، رسیدگی سریع و قاطع به تخلفات نیروهای مسلح همراه با صیانت و شان بخشی به این مجموعه توانمند و مقتدر است.

وی اظهار داشت: وظیفه و ماموریت این سازمان در مقابله با جرم و کاهش جرایم در میان نیروهای مسلح، پر رنگتر از قبل شده و این سازمان برای دستیابی به اهداف خود نیازمند همکاری و تعامل بیشتر عوامل و دستگاه های ذیربط است.

حجت الاسلام کرمی به وجود حق و باطل در جامعه اشاره کرد و افزود: این دو مقوله، محدود به زمان و مکان خاصی نیست و همواره وجود دارد و در این میان جبهه سومی نیز وجود ندارد یا باید حسین زمان باشی یا باید زیر ذلت رفت و تبعیت یزید و ابن زیاد زمان را متقبل شد.

وی ادامه داد: با محافظه کاری و نفاق نمی توان جبهه سوم (نه اینوری هستیم و نه آن وری) را توجیه کرد و باید یا با حق بود یا با باطل و این دو مقوله همواره در برابر هم صف آرایی می کنند و هر کدام تلاش دارند جبهه خود را در همه ابعاد گسترش دهند و اما خداوند که ولی مومنین است جبهه حق را از ظلمات به سمت روشنایی سوق می دهد اما جبهه باطل از روشنایی ها به سمت ظلمات و تاریکی ها می رود.  

سلامت بدنه نیروهای مسلح بسیار مهم و ارزشمند است

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان نیز گفت: سلامت بدنه نیروهای مسلح، بسیار مهم و ارزشمند است و سازمان قضایی در این خصوص رسالت، وظیفه و ماموریت سنگینی را دارد و در راستای حفاظت و صیانت از منابع انسانی نیروهای مسلح، تلاش و فعالیت می کند.

سردار رحیم جهانبخش با اشاره به اینکه نظارت موجب پوپایی سازمان قضایی است،  افزود: باید به صیانت از نیروهای مسلح و توجه به منابع انسانی آن توجه بیشتری داشت و در واقع مسئولیت ها در این سازمان، سنگین، پرصواب و با ارزش است.

وی با بیان اینکه این سازمان ارتباط ناگسستنی با امر ب معروف و نهی از منکر دارد و می تواند یکی از راهبردها در راستای حرکت به سمت تمدن سازی باشد، اظهار داشت: امسال در بدنه ناجا قریب ۲۰ کاهش جرایم را شاهد بودیم که فرار سربازان بیشترین جرم ارتکابی در میان این نیرو است.

سردار جهانبخش با تاکید براینکه بدنه نیروهای مسلح ازجمله پلیس باید عاری از فساد و جرم باشد تا بتوان توانایی برخورد با فساد و جرم در جامعه را داشت، اظهار داشت: بصیرت افزایی در حوزه مباحث قانونی و حقوقی خیلی مهم است و توسعه حقوق شهروندی با بصیرت افزایی محقق می شود.

فرمانده انتطامی استان زنجان گفت: در استان زنجان، تعامل و همکاری ناگسستنی،  خوب و مناسب بین مجموعه نیروهای مسلح برقرار است و لازم است این روند همچنان حفظ شده و تداوم یابد.

سردار جهانبخش تصریح کرد: استان زنجان، دومین استان کشور در کاهش وقوع سرقت ها است و از ۴۰ درصد افزایش به ۵ درصد کاهش رسیده ایم و در بحث کاهش سرقت های مهم نیز ۱۰ درصد کاهش داریم و به عنوان نخستین استان محسوب می شویم.

نیروهای مسلح ایران از جایگاه خاصی برخوردار هستند

دادستان نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان نیز گفت: نیروهای مسلح ایران که مسئولیت تامین امنیت داخلی و خارجی را بر عهده دارند از جایگاه خاصی برخوردار هستند و از استقلال کشور در مقابل بیگانگان، حراست و پاسداری می کنند.

ناصر اصل کریمیان، برخورد با بی نظمی ها و ارتکاب بزه در نیروهای مسلح را ازجمله وظایف این سازمان دانست و افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح، حساسیت و ماموریت مهم دارد تا فعالان در نیروهای مسلح سالم نگه داشته شده و از آفت و تهدید در امان باشند و در راستای پیشگیری از جرایم در بین نیروهای مسلح، تاثیرگذار باشد.     

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.