فرمانده انتظامی استان مرکزی از افزایش 117 درصدی دستگیری خرده فروشان و اعضای اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: تعامل پلیس و رسانه تاثیر زیادی در برقراری امنیت و تحقق اهداف هر دو قشر دارد. خبرنگاران می توانند در اطلاع رسانی، آموزش و آگاه سازی نقش مهمی را ایفا کنند.

وی افزود: پلیس چندین سال متوالی است که درصدد استفاده بهتر از سرمایه اجتماعی است تا در این عرصه از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرده و بین مردم اعتمادسازی کند. اگر بخواهیم در این حوزه موفق باشیم مطمئنا به کمک اصحاب رسانه نیاز است تا به درستی و به موقع اقدامات صورت گرفته را منعکس کرده و به گوش مردم برسانند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و پلیس هستند که این ارتباط باید بیش از پیش تقویت شود. عملکرد رسانه و پلیس در راستای ایجاد امنیت در جامعه مکمل یکدیگر است .

مفخمی شهرستانی بیان کرد: به دنبال آموزش و اطلاع رسانی و آگاه سازی به جهت پیش بینی و پیشگیری به موقع از وقوع هرگونه جرم در جامعه هستیم که این اهداف با همکاری و تعامل و افزایش این همکاری‌ها با رسانه محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر خبرنگاری به وظیفه خود که انعکاس اخبار است به درستی عمل کند مطمئنا مسئولان هم بهتر پای کار خواهند آمد. عصر حاضر عصر ارتباطات است و بخشی از این ارتباطات توسط خبرنگاران رقم می‌خورد. اصحاب رسانه در اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، کاهش تخلفات و در کمک به نیروی انتظامی در راستای افزایش امنیت تاثیر خواهند داشت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: امنیت حق همه مردم است و همه باید با آرامش زندگی کنند، خط قرمز پلیس امنیت مردم است و هر فردی بخواهد هنجارشکنی کند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهد شد.

مفخمی شهرستانی اضافه کرد:  اولویت و هدف پلیس، برخورد با سرقت است چراکه سرقت یکی از موضوعاتی است که سبب آزار مردم می‌شود. در این راستا در 4 ماه و 15 روز سال جاری میزان کشف سرقت نسبت به وقوع آن 60 درصد افزایش داشته است که نشان از افزایش توان عملیاتی پلیس دارد. همچنین در حوزه سرقت احشام به عنوان یک موضوع مهم برای مردم 22درصد افزایش کشفیات رخ داده است.

وی ادامه داد: در حوزه دستگیری خرده فروشان و اعضای اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر نیز 117 درصد افزایش  دستگیری صورت گرفته و همچنین در حوزه توقیف خودروهای حامل کالای قاچاق افزایش 36 درصدی رخ داده است. مطمئنا از ابزار نوین پلیسی در ایستگاه‌های ایست پلیس استفاده خواهیم کرد تا افراد متخلف شناسایی شوند و برخورد لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به تخلفات صنفی گفت: هرچند کاهش تخلفات صنفی در استان مشاهده می‌شود اما تلاش ما بر این است در کنار سازمان‌های مربوطه، به عنوان مجری قانون بتوانیم بهترین عملکرد و نقش را در این حوزه داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: در مدت زمان مذکور شاهد کاهش 63 درصدی تجمعات غیرمجاز در سطح استان بوده‌ ‎‎ ایم که نشانگر روشنگری و همراهی مردم به جهت همکاری با دستگاه‌های امنیتی بوده است.

مفخمی شهرستانی در خصوص جرائم سایبری گفت: یکی از آسیب‌های جدی می‌تواند در این حوزه باشد اما اگر به درستی و به موقع تهدیدها شناسایی و برنامه ریزی صورت گیرد مطمئنا این حوزه به عنوان یک فرصت تلقی خواهد شد. علیرغم افزایش 132 درصدی وقوع جرائم سایبری در استان، 110 درصد افزایش کشف جرائم سایبری را داشته‌ایم که بیشتری جرائم در حوزه برداشت غیرمجاز از حساب افراد، کلاهبرداری رایانه‌ای و هتک حیثیت و نشر اکاذیب بوده است.

وی با اشاره به پلیس راه و راهور ادامه داد: عملکرد در این حوزه خوب بوده اما در تلاش هستیم که با ترسیم نقشه راهبردی و افزایش اعمال هدفمند قانون، نقش ناجا را در این حوزه به خوبی ایفا کرده و در کاهش تصادفات موثر باشیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در حوزه درون شهری تصافات فوتی نسبت به سال گذشته تغییری نداشته  اما در حوزه برون شهری شاهد کاهش 15 درصدی تصادفات فوتی بوده ایم و در مجموع کاهش 12 درصدی متوفیان در حوزه تصادفات را داشته‌ایم.

مفخمی شهرستانی تصریح کرد: اخبار فوریت‌های پلیسی 27 درصد و تماس های عملیاتی صورت گرفته 22 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: متوسط تماس‌های عملیاتی با 110 به صورت روزانه 1505 مورد بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: بیشترین فراوانی وقوع جرائم در استان مرکزی به ترتیب سرقت، نزاع و درگیری، حوزه راهور، جرائم عمومی علیه اموال و اشخاص و مواد مخدر بوده است.

مفخمی شهرستانی بیان کرد: در حوزه مشاوره و مددکاری در مدت زمان مذکور 4هزار و 681 مورد انواع خدمات مشاوره‌ای در واحدهای مشاوره در سراسر استان ارائه شده است.

 

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.