حجت الاسلام جواد جعفری، شامگاه روز شنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی مسجد و تجلیل از فعالان برتر مساجد شهرستان زنجان که در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد، از مساجد به عنوان بزرگترین مکان فرهنگی یاد کرد و افزود: ساخت مسجد یکی از ابتکارات بی نظیر اسلام است و در واقع مساجد در مسائل مختلف اعم از دینی، مذهبی، اجتماعی، سیاسی و بصیرت افزایی، نقشی تعیین کننده دارند.

وی با بیان اینکه مساجد، محلی برای رزم و دفاع در برابر دشمنان است و به همین خاطر نیز دشمنان قرآن و دین از مساجد به جهت بصیرت افزایی و آگاه سازی واهمه دارند، اظهار داشت: دشمنان اسلام برای رسیدن به اهداف نامشروع خود، همواره تلاش می کنند مساجد را خلوت کرده و این مکان ها را از وجود آبادگران (فعالان مسجد) تهی کنند.

حجت الاسلام جعفری به خواص و ظرفیت های بسیار بالای مساجد در آگاهی بخشی به مردم اشاره کرد و با بیان اینکه تمام نهضت اباعبدالله الحسین (ع) یک حرکت عبادی - سیاسی بود، افزود: مسجد فقط محل عبادت و اقامه نماز نیست بلکه افراد را به تفکر و اندیشه وا می دارد و از طرفی نیز در این مکان فرهنگی باید هدایت سیاسی کرد اما دشمنان اسلام این را برنمی تابند.

مدیر حوزه علمیه استان زنجان با اشاره به اینکه افرادی که اهل مسجد هستند باید در این مکان بسیار مهم با سیاست و مسایل روز نیز آشنا شوند، ابراز امیدواری کرد دست اندرکاران مساجد  نسبت به مسایل سیاسی حساس باشند و آن را خارج از دین نپندارند و با تمام توان برای حفظ و تقویت روحیه مقاومت و مبارزه، تبلیغ کنند.

حجت الاسلام جعفری با تاکید بر اینکه محرم، نشانگر مقاومت و مبارزه با دشمن است، تصریح کرد: رزمنده ها در مساجد پرورش یافته و تربیت می شوند و دشمنان اسلام به این مساله مهم واقف هستند و به همین علت نیز تلاش دارند تا حضور مردم به ویژه جوانان در این محل مهم، کمرنگ شود.

وی با بیان اینکه کسانی که که به مسجد می آیند زائرین خداوند سبحان هستند، افزود: باید حرمت مسجد در همه احوال حفظ شود و آبادگران مساجد را که زحمات زیادی را متحمل می شوند مورد تجلیل و تقدیر قرار داد.

 فرمانده سپاه ناحیه شهرستان زنجان نیز در این مراسم از مسجد به عنوان هسته مقاومت یاد کرد و گفت: هدف از تجلیل و تقدیر از فعالان مسجد این است که با ایجاد رقابت سالم این مکان فرهنگی و اجتماعی به سمت مساجد تراز اول سوق داده شوند.

سرهنگ محسن سهندی با بیان اینکه همه باید در راستای اعتلای فرهنگ مسجد گام برداریم، افزود: امسال به مناسبت روزجهانی مسجد و به مناسبت تجلیل از فعالان برتر مساجد شهرستان زنجان، از میان قریب ۴۰۰ مسجد، حسینیه و بقا متبرکه، چهار باب مسجد شهری و روستایی، ۱۰ نفر امام جماعت، ۱۲ نمازگزار، ۱۵ فرمانده پایگاه، یک فعال فرهنگی مسجد، ۳۰ نفر از مدیران کانون های فرهنگی و هنری و همچنین تعدادی از فعالان رسانه ای، به عنوان مساجد و فعالان مسجدی نمونه انتخاب شدند.

۶۰۸۴/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.