به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فولادی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در اثر وقوع دو زمین لرزه ۷.۳ ریشتری آبان ۹۶ و ۶.۴ ریشتری آذر ۹۷، تعداد ۲۶ هزار و ۷۷۷ واحد روستایی استان تخریب شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی های کارشناسی، ۱۲ هزار و ۶۸۴ واحد آن تخریبی نوع یک و ۱۴ هزار و ۹۳ واحد نیز تخریبی نوع ۲ تشخیص داده شد.

فولادی تصریح کرد: از این تعداد کار احداث ۲۲ هزار و ۶۰۸ واحد به پایان رسیده و چهار هزار و ۱۶۹ واحد نیز در دست احداث است.

مسئول ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه یادآوری کرد: با توجه به میانگین پیشرفت مناسبی که واحدهای مسکونی در دست احداث دارند بسیار امیدواریم تا ابتدای مهرماه بتوانیم شاهد افتتاح چهار هزار واحد از این تعداد باشیم.

وی همچنین تعداد واحدهای تعمیری تکمیل شده روستایی که کار تعمیر آن ها به پایان رسیده را حدود ۲۰ هزار واحد اعلام کرد.

فولادی در پایان بیشترین واحدهای احداثی تکمیل شده را متعلق به شهرستان های سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب و گیلانغرب عنوان کرد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

۷۴۵۸/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.