رئیس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت های مردمی  اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دریافت شهریه بر اساس  مفاد ۱۵ و ۱۶  قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزش و پرورش غیر دولتی انجام می گیرد و الگوی تعیین شهریه ابللاغی از سوی وزارت آموزش و پروش ابلاغ و  به صورت  الکترونیکی اعمال می شود.

علی بیات افزود: موضوع مهم این است که ملاک های الگوی تعیین شهریه مدارس غیردولتی با توجه به شرایط، امکانات و وضعیت هر مدرسه، متناسب با شاخص های آموزشگاه نسبت به مقطع تحصیلی، سطح فعالیت های آموزشی و پرورشی، برنامه عملیاتی و اجرایی مدرسه  در طی سال تحصیلی، فعالیت های فوق برنامه، فضای فیزیکی، تجهیزات، ساعات آموزش، تعداد کلاس، دانش آموز، نوسازی، میانگین حقوق و اجاره بها و در یک کلام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: کیفیت سطح آموزش و پرورش مدارس نیز یکی از شاخص های تاثیر گذار در تعیین  شهریه مدارس غیر دولتی است و در این میان شورایی برای تعیین نرخ شهریه مدارس غیر دولتی هر منطقه آموزشی با توجه به عملکرد مدرسه و شاخص هایی که در سامانه تکمیل شده نسبت به تایید یا رد اطلاعات اقدام می کند.

این مسئول ادامه داد: شهریه مدارس غیر دولتی اداره کل آموزش و پرورش استان به نشانی zam.mosharekatha.ir  درج شده و  والدین در قسمت اطلاعیه ها می توانند ریز شهریه های درج شده را مشاهده کنند و اینکه تمامی مدارس غیردولتی موظف هستند پوستر شهریه مربوط به سال تحصیلی جدید که درآن میزان  مشخص شده را در محل مناسب و در معرض دید والدین نصب کنند.

وی اظهار داشت: شکایات مربوط به شهریه های مدارس خاص طبق قوانین و مقررات مشخص اعلام شده و افراد می توانند به مراجعه به  قسمت پاسخگویی سامانه یاد شده  مورد اعتراضی خود را ثبت کنند.

بیات افزود: پاسخگویی به اعتراض  و شکایات مدارس غیر دولتی در مدت  ۲۴ ساعت تا یک هفته بطول می انجامد که  در صورت مشاهده تخلفات حاد،  برخورد های لازم  انجام می گیرد.

 به گفته این مسئول۱۳ هزار دانش آموز زنجانی در ۱۱۵ مدرسه غیردولتی استان زنجان تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۵۷ مدرسه با هشت هزار دانش آموز در شهر زنجان واقع شده است.

۹۶۴۶/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.