دکتر علی آقامحمدی روز پنجشنبه در همایش پیشگامان آیین محبت در زنجان افزود: پیشگیری از ادامه این روند، قطع زنجیره فقر و اقدامات مقابله ای چند جانبه، ترکیبی و نوآورانه با استفاده از دانش روز باید مورد توجه خیران و فعالان این عرصه باشد.

این مسئول با اشاره به کاهش رشد جمعیت کشور در دهه های آینده گفت: شمار افراد فوت شده از شمار متولدین پیشی خواهد گرفت و در این میان شمار ازدواج ها در کشور به شدت کاهش یافته و از ۸۵۰ هزار مورد در سال به ۵۸۰ هزار مورد سقوط کرده و علاوه بر آن فرزندآوری نیز روند کاهشی یافته است.

وی اضافه کرد: اگر تا سال ۱۴۳۰ همین روند ادامه یابد، ۲۶ درصد جمعیت کشور سالمند خواهد شد و از طرفی شمار جوانان و جمعیت زیر ۱۵ سال نیز به شدت کاهش خواهد یافت، یعنی نسبت جمعیت بالای ۶۰ و ۶۵ سال از کودکان بیشتر خواهد شد.

رئیس کمیسیون علمی- راهبردی چشم انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:  این  خطر بزرگی است که فقر را  گواهی می دهد و ۱۵ سال زمان وجود دارد تا از این دام نجات پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: راه های مقابله با این وضعیت تخصصی است و این استان می تواند پایتخت مقابله با این وضعیت باشد و در واقع  رهبری این کار را بر عهده بگیرد.

آقامحمدی همچنین با بیان اینکه مشاهده کار خیر برای عموم آثار خوبی دارد و به  جذب و مشارکت بیشتر آنان منتهی می شود، اظهار داشت: هم اکنون موسسه های خیریه متعددی درسطح جهان وجود دارد که از طریق فضای مجازی می توان نسبت به جمع آوری اطلاعات مورد نظر این خیریه ها اقدام و آن را منتشر کرد که در این زمینه بسیار ضعیف عمل شده است.

این مسئول ادامه داد: تحریم های کنونی هر چند محدودیت هایی را بر کشورمان اعمال کرده است اما ورود شرکت های دانش بنیان و عرضه محصولات مختلف می تواند کاستی ها را رفع کند و در این زمینه خیران بسیار نقش آفرین هستند.

وی اضافه کرد: مدیریت صحیح شرایط کنونی کشور و تبدیل تهدیدها به فرصت می تواند به خودکفایی کشورمان در زمینه های مختلف کمک کند.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.