مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: ماهیانه 100 میلیارد تومان در قالب حقوق بازنشستگی و بیمه بیکاری در سطح استان پرداخت می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، مسعود علیاری ظهر امروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه، اظهار کرد: سازمان تامین‌اجتماعی در حوزه‌های مختلف از جمله بیمه، درمان و اقتصاد فعالیت می‌کند و بازنشستگان، اثرگذارترین قشر در این سازمان هستند‌؛ در واقع خط‌مشی کلی سازمان، احترام ویژه به بازنشستگان، صیانت از این قشر و استفاده از تجربیات آن‌ها در امور مختلف است.

 

این مسئول با اشاره به اینکه حجم عظیمی از بازنشستگان کشور، تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی هستند، ادامه داد: در مجموع 3 میلیون و 860 هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی هستند و تعداد بیمه‌شدگان اصلی از 14 میلیون نفر گذشته است. چنین آماری نقش بازنشستگان را در سازمان پررنگ‌تر می‌کند و این قشر را در مرکز توجه قرار می‌دهد.

 

وی افزود: بودجه‌ای پارسال در سطح کشور بابت رفاه حال بازنشستگان صرف شد 97 هزار میلیارد تومان بود و این میزان امسال به 121 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. قسمت عمده‌ای از این بودجه تحت عنوان مستمری به بازنشستگان پرداخت می‌شود که ماهیانه به 8500 میلیارد تومان می‌رسد.

 

علیاری با اشاره به اینکه تعداد افراد تحت پوشش تامین‌اجتماعی در استان زنجان به 46 هزار نفر رسیده است، تصریح کرد: پارسال در سطح استان، ماهیانه 70 میلیارد تومان در قالب حقوق بازنشستگی و بیمه بیکاری پرداخت شد و این میزان امسال به 100 میلیارد تومان رسیده است.

 

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان یادآور شد: سازمان تامین‌اجتماعی هیچ‌گونه بودجه دولتی ندارد و نه تنها ریالی از جانب دولت دریافت نمی‌کند، بلکه دولت بزرگ‌ترین بدهکار سازمان است و 96 درصد از منابعی که به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود، حاصل جمع‌آوری حق بیمه ماهیانه است. همین موضوع باعث می‌شود نقش بازنشستگان در دفاع از سازمان پررنگ‌تر باشد.

 

وی افزود: توفیقات نظام تامین‌اجتماعی در طول 70 سال گذشته، حاصل تلاش گذشتگان است و خوشبختانه نظام تامین‌اجتماعی در کشور، یکی از موفق‌ترین و گسترده‌ترین نظام‌های تامین‌اجتماعی منطقه به‌شمار می‌رود. طی سی سال گذشته نیز قدم‌های بزرگی برداشته شده ولی جای کار بیشتری داریم. در همین راستا، ضروری بود که طیف‌های جدیدی را به عنوان بیمه شده در نظر بگیریم و افراد تحت عناوین کارفرما، مشاغل آزاد، اختیاری، زنان خانه‌دار و دانشجو از خدمات سازمان برخوردار شوند.

 

علیاری با اشاره به اینکه تاکنون 5600 نفر از زنان خانه‌دار، بیمه تامین‌اجتماعی شده‌اند، ادامه داد: امنیت اجتماعی با قرار گرفتن زیر چتر تامین‌اجتماعی محقق می‌شود و استان زنجان این ظرفیت را دارد که تا 73 درصد از جمعیت خود را تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دهد. همچنین روسای کانون و بازنشستگان، سفیران سازمان هستند و باید این آگاهی را در محلات گسترش دهند تا افراد بیشتری زیر چتر سازمان قرار گیرند. این در حالی است که خوشبختانه امسال 36.5 درصد به حداقل مستمری ها اضافه شد و دیگر مستمری کمتر از یک میلیون و 600 هزار تومان پرداخت نمی‌شود.

 

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: پارسال در قانون بودجه، 50 هزار میلیارد تومان با عنوان مطالبات پیش‌بینی و مقرر شد که دولت این مقدار را به سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت کند ولی به خاطر تحریم‌ها محقق نشد. امسال با تلاش‌هایی که صورت گرفت، همین میزان مطالبات در قانون بودجه 98 پیش‌بینی شده است و اگر وصول شود، سازمان را در هم‌سان‌سازی و افزایش مستمری کمک می‌کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.