رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرمدره گفت: با رای قاضی دادگستری شهرستان خرمدره ۲  فرد خاطی به سبب انجام تخلف زیست محیطی و بهداشتی به پاکسازی طبیعت این شهرستان محکوم شدند و رای صادره با نظارت محیط زیست شهرستان در حال اجرا است.

توکل سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرونده یکی از متخلفان که در اوایل تیر ماه امسال به جرم سوزاندن لاستیک و ایجاد آلودگی هوا از سوی محیط زیست به دادگستری ارسال شده بود به ۳۰۰ ساعت پاکسازی طبیعت محکوم شد.

وی ادامه داد: متخلف دیگر نیز که تیر ماه سالجاری اقدام به تولید و توزیع گلاب غیر استاندارد کرده بود با همکاری محیط زیست و مرکز بهداشت شهرستان خرمدره شناسایی و پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی شد که این فرد خاطی نیز به جرم تهدید بهداشت عمومی، به ۳۰۰ ساعت پاکسازی طبیعت محکوم شد.

 سلیمانی تصریح کرد: هر کدام از این متخلفان، روزانه چهار ساعت به غیر از روزهای تعطیل، باید با هدایت ماموران محیط‌بانی نسبت به پاکسازی طبیعت ازجمله حاشیه بزرگراه ها، تفرجگاه ها، مراکز خدماتی و رودخانه ها اقدام کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرمدره از رای این مقفام قضایی به سبب توجه به موضوع محیط زیست و بهداشت، قدردانی کرد و گفت: این ۲ فرد متخلف هر روز باید به منظور اجرای حکم خود را در ساعت مقرر به محیط زیست این شهرستان معرفی کنند تا به مراکز مورد هدف به منظور جمع آوری انواع پسماندهای زباله ای، هدایت شوند.

سلیمانی، افزود: این نوع حکم صادره از سوی مقام قضایی که جایگزین احکام حبس است در حقیقت بسیار بازدارنده است و عموم مردم نیز به واسطه اجرای این حکم از منافع تاثیرگذار آن منتفع می شوند.

وی با بیان اینکه این مقام قضایی، نگاه سلامت محوری به جامعه دارد و با صدور چنین حکمی در راستای سلامت و بهداشت مردم گام برمی دارد، خاطرنشان ساخت: چندین حکم اینچنینی از سوی این قاضی در این شهرستان برای متخلفان زیست محیطی و بهداشتی، صادر شده که آثار و نتایج مثبتی نیز در پی داشته است.

۶۰۸۴/ ۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.