معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان تاکید کرد: نسخه‌پیچی برای موضوع طلاق باید به روز باشد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فرامرز نیک‌سرشت ظهر امروز در دومین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده، اظهار کرد: در راستای تدوین سند طلاق، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است. البته هیچ کار پژوهشی خالی از اشکال نیست و خوشبختانه شیوه‌های ترویج ازدواج و حمایت از زنان مطلقه جزو برنامه‌های عملیاتی سند گنجانده شده است. در هر صورت، نظرات اصلاحی باید اخذ شود و بسیار تاکید می‌شود که باید پیش از معلول، به علل طلاق بپردازیم.

 

این مسئول ادامه داد: متاسفانه در خصوص موضوع طلاق، کنترل‌های اجتماعی از بین رفته و قبح قضیه ریخته است. عاطفه‌ها بسیار کمرنگ شده و صمیمت سابق وجود ندارد. چرا باید زنجان در پرخاشگری رتبه داشته باشد؟ چنین چیزی جای تاسف دارد و این‌که در شهرهای سنتی میزان طلاق کمتر است، دلیل نمی‌شود بر این‌که شاخص‌ها را از مدرنیته به سمت سنت‌گرایی سوق دهیم.

 

وی افزود: مسئله طلاق به جد نیاز به بازتعریف دارد. امروزه سطح سواد زنان افزایش یافته است و دیگر نمی‌توان با نگاه مردسالارانه سابق زیر یک سقف رفت. باید به مردان توضیح داده شود که با زنان‌شان همسر و هم‌سرنوشت باشند. همچنین امروزه جمعیت زیادی از زنان در جامعه دوشادوش مردان فعایت می‌کنند و از آزادی‌هایی برخوردار شده‌اند که حق‌شان است و جبر تاریخی به شمار می‌آید. نمی‌توان جلوی این جریان ایستاد و تنها راهکار، بازتعریف طلاق و بومی‌سازی راهکارهای مقابله با آن است.

 

نیک‌سرشت تصریح کرد: در دنیای انفجار اطلاعات به سر می‌بریم و دیگر نمی‌توان جامعه را سنتی نگه داشت. نگاه ما به عنصر زن باید متفاوت باشد. سطح انتظارات تغییر کرده است و نسخه‌پیچی برای کاهش نرخ طلاق باید بر همین اساس باشد. برای این منظور می‌توان از تجربیات موفق شهرستان‌ها بهره بگیریم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.