مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از رسانه‌ها باید فریاد امید و نشاط برای جامعه برخیزد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محمدمهدی احمدی در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان، با بیان این‌که اولین آسیب حوزه مطبوعات و رسانه‌ها عدم تناسب رشد کمی و کیفی رسانه است، اظهار کرد: در کمیت رسانه‌ها در کشور مشکل نداریم اما از لحاظ کیفی برخی از رسانه‌ها ضعیف هستند.

 

وی عنوان کرد: خروجی پایین بودن کیفی رسانه‌ها این است که چنین نشریاتی مخاطبان تخصصی خود را از دست داده و مصرف علمی برای مخاطبان نداشته باشد.

 

این مسئول با تاکید بر این‌که ماهیت رسانه ایجاب می‌کند که وارد سبک زندگی مردم شده و نسبت به شناسایی ذائقه، علایق و سلایق مردم اقدام کند، ادامه داد: وقتی مطبوعات به سبک زندگی مردم وارد شوند از حوزه اطلاع‌رسانی وارد حوزه ارتباطات می‌شود.

 

احمدی با اشاره به این‌که مطبوعات اگر با ذائقه مردم هماهنگ باشد جریان‌سازی می‌کند، بیان کرد: در سیل اخیر به این دلیل که رسانه‌ها انگشت بر نیازها و ذائقه مردم گذاشتند، شاهد این جریان‌سازی بودیم.

 

این مسئول با تاکید بر این‌که رسانه و مطبوعات باید امیدآفرین بوده و در جامعه نشاط آفرینی کند، گفت: رسانه‌ها باید به اصل هم‌بستگی، حفظ وحدت کشور و نظام توجه کنند که همین امر سبب می‌شود انتقادات آن‌ها نیز به گونه‌ای باشد که به هویت جامعه لطمه نخورد.

 

وی با بیان این‌که باید از رسانه‌ها فریاد امید برخیزد، ادامه داد: جامعه‌ای که دارای مردم امیدوار باشد شاهد مشارکت آنان برای ساخت آینده خواهد بود.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه یکی دیگر از خلاءهای موجود در رسانه‌ها، تولید نظر به جای اطلاع‌رسانی و تولید محتوا است، خاطرنشان کرد: روز خبرنگار باید بهانه‌ای برای آسیب‌شناسی رسانه‌ها و رفتن به سمت اصلاحات باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.