موسی احمدلو روز چهارشنبه در رزمایش آمادگی و مقابله با قطعی گاز در شرایط اضطرای با محوریت بسیج، با بیان اینکه همکاران خدوم شرکت گاز استان زنجان از حدود یک ماه گذشته برای انجـام هرچه بهتر این رزمایش برنامه ریزی و هماهنگی های لازم را انجـام داده اند، به شرایط اضطراری اوایل امسـال و سیل رودخانه قزل اوزن اشاره کرد و افزود: با همکاری و همدلی دستگاه‌های اجرایی استان و آمادگی لازم شرکت گاز در کمتر از ۲۴ ساعت جریان گاز ۱۴۰ مشترک در چهار روستای استان متصل شد.

وی با بیان اینکه این شرکت بعنوان تامین کننده گاز طبیعی شهروندان زنجانی، نقش مهمی در ساختار زیربنایی اقتصاد استان و کشور ایفا می‌کند، اظهار داشت: در حال حاضر تمام ۲۱ شهر استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

احمدلو خاطرنشان کرد: در راستای خدمات‌رسانی پایدار به مردم استان و توسعه شبکه گازرسانی، شاهد بهره مندی ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۲.۷ درصدی جمعیت روستایی استان از نعمت گاز هستیم.

وی تاکید کرد: با تلاش مضاعف نیروهای شاغل در این شرکت و با تامین اعتبارات لازم به شاخص بهره مندی ۲/۹۱ درصد خانوارهای روستایی استان از گاز طبیعی تا پایان امسال دست می‌یابیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان هدف از برگزاری رزمایش آمادگی و مقابله با قطعی گاز در شرایط اضطراری را بررسی هماهنگی منسجم بین واحدها در برخورد با حوادث مختلف، بررسی عکس‌العمل کارکنان و گروه‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی استان در مواجهه با حوادث و شرایط بحرانی و تقویت آنها، بررسی عملکرد افراد و گروه‌های حاضر در رزمایش، شناسایی نقاط ضعف و قوت آنها، ارائه نظرات و پیشنهادات و جمع بندی آنها در جهت بهبود و پیشرفت آن اعلام کرد.

احمدلو ابراز داشت: داشتن برنامه ریزی منسجم در چهارچوب دقت و آینده نگری‌های لازم، از ویژگی های ضروری برای موفقیت در موقعیت‌های مختلف است.

وی با اشاره به اهمیت این گونه رزمایش‌ها در کاهش هزینه های مالی و جانی در حوادث طبیعی و با قدردانی از واحدهای شرکت کننده در این مانور افزود: انجام این مانورها موقعیت مناسب برای کسب آمادگی بیشتر و مقابله با شرایط بحران فراهم می کند که پس از اتمام مانور توسط گروه های ارزیاب، عملیات انجام شده مورد ارزیابی قرار می گیرد و نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها هم شناسایی می شود.

شرکت گاز استان زنجان با مشارکت ۱۴ دستگاه دولتی استان، این رزمایش را برگزار کرد تا دستگاه های اجرایی با همدلی, هماهنگی و همفکری توان اجرایی خود را بسیجی وار به نمایش بگذارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان نیز از مشارکت همه جانبه دستگاه های اجرایی استان در این رزمایش قدردانی کرد و گفت: دستگاه خدمات رسان گاز زنجان که رابطه مستقیم با رفاه و آسایش مردم دارد و رضایتمندی عموم مردم را فراهم می کند و اجرای چنین برنامه هایی نشان دهنده اهمیت دادن مسئولان به رفاه و آسایش مردم است.

توحید سلیمی با بیان اینکه حفاظت از سرمایه های ملی و تاسیسات گازرسانی دومین دستاورد این رزمایش است؛ افزود: خود ارزیابی و خود مدیریتی گاز زنجان سومین اثربخشی چنین رزمایش‌هایی است که نشان می دهد این مجموعه درحال رشد و بالندگی است و تمام تلاش خود را در خدمت به مردم حتی در مواقع بحرانی به خوبی دنبال می کند.

وی همچنین بااشاره به خسارات ناشی از زلزله به عنوان یکی دیگر از عوامل بحران، گفت: ۱۶۲ روستای استان زنجان روی گسل زلزله قرار دارند که از این میزان ۲۹ روستا در شهرستان زنجان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان به بحران سیل نیز اشاره کرد و افزود: از ۹۴۰ روستای استان ۲۷۴ روستا در معرض سیل قرار دارد که ۷۸ روستا با چنین شرایطی در شهرستان زنجان واقع شده است.

سلیمی به توجه جدی در زمینه آموزش همگانی و تلاش برای ایجاد زمینه لازم برای مشارکت مردمی و فراهم کردن آمادگی در مردم تاکید و تصریح کرد: شرکت گاز استان زنجان فعالیت های خوب و گسترده ای در سطح استان به انجام رسانده است که استمرار این اقدامات بسیار مهم و تاثیرگذار در مدیریت هر چه بهتر بحران های احتمالی است.

فرماندار زنجان نیز با حضور در جمع مسئولان دستگاه های اجرایی حاضر در این رزمایش با اشاره به اینکه کشور ایران همواره با بحران های طبیعی و غیرطبیعی مواجه است؛ بر همکاری گسترده دستگاه های اجرایی استان در اجرای رزمایش‌های مختلف تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین رزمایش‌هایی زمینه لازم را برای مدیریت هر چه بهتر بحران های احتمالی فراهم می کند.

رضا عسگری استمرار خدمات گازرسانی در شرایط بحران به ویژه در فصول سرد سال، ارتقای آمادگی اداره های خدمات رسان شهرستان زنجان در مواقع بحران، ضرورت خدمات رسانی پیوسته، تمهیدات لازم برای دوگانه سوز کردن تجهیزات بالاخص در نانوایی ها را از مواردی عنوان کرد که باید به آن توجه جدی داشت.

 وی یادآورشد: شرکت گاز استان زنجان بالاترین استانداردهای ایمنی و آموزشی را دارد و اقدامات موثری در استان به انجام رسانده است.

۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.