رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: همه باید قدردان خون ‌ریخته و فداکاری شهدا باشند.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، کامران جعفری در دیدار با خانواده شهید سیدحسین عربی‌زنجانی اظهار کرد: در آستانه سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی هستیم و این نهاد یکی از رویش‌های اصلی انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود.

 

وی با اشاره به اینکه دیدار جهادگران با خانواده‌های معظم شهدا همزمان با تشکیل سالروز جهاددانشگاهی یک سنت بسیار ارزشمند است که هر ساله شاهد برگزاری آن هستیم، افزود: هدف از دیدار جهادگران با خانواده‌های معظم شهدا، تجلیل و قدردانی از مقام شامخ خانواده‌های آنان و تجدید میثاق با راه و منش آنان است.


 

این مسئول ادامه داد: همه مدیون خون شهدا هستیم؛ چرا که آسایش و آرامشی که امروز وجود دارد از برکت خون شهیدان است. همه باید قدردان خون ‌ریخته و فداکاری شهدا باشند و اینکه اقدامات این عزیزان در جامعه دیده نشود، بسیار دردناک است.

 

در ادامه این دیدار، برادر شهید عربی‌زنجانی اظهار کرد: این شهید بزرگوار پس از پایان تحصیلات بلافاصله به تیپ ۴۱ ارتش سراب پیوست و به سومار اعزام شد که این مهم مصادف با پاتک سنگین عراق بود که رزمنده‌های ایرانی توانستند، منطقه را پاک‌سازی کنند.

 

وی با شاره به اینکه شهید عربی بعد از ایلام به عنوان بی‌سیم‌چی به میمک اعزام شد، افزود: در تپه شهدا منطقه صالح‌آباد، ارتش عراق حمله‌ای را برای ورود به کرمانشاه و ایلام آغاز کرده بود که با حمله دشمن درگیری آغاز شد و شهید عربی‌زنجانی در این منطقه به فیض شهادت نائل آمد و هم‌رزمانش توانستند پس از سه روز پیکر وی را به عقب برگردانند.


 

عربی‌زنجانی ادامه داد: این شهید در پاتک عراق، بی‌سیم‌چی گردان بود و وقتی حجم حمله ناجوانمردانه دشمن را می‌بیند، بی‌سیم را زمین می‌گذارد تا با آرپی‌جی شلیک کند که در همان لحظه با شلیک گلوله مستقیم به پیشانی به درجه رفیع شهادت نائل می‌آید.

 

بردار شهید عربی‌زنجانی یادآور شد: شهید در طول 19 ماه خدمت خود کمتر به مرخصی می‌آمد و سعی می‌کرد سهمیه مرخصی‌اش را به سربازان متاهل بدهد تا بیشتر در کنار خانواده‌های‌شان باشند و در مجموع ۱۹ ماه خدمت خود سه بار به مرخصی آمده بود.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.