مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: تحقق ایثار اجتماعی از راهکارهای اساسی برای حل مشکلات کشور است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، علی کاظمی عصر امروز در جلسه ایثار و شهادت شهرستان خرم‌دره با بیان این‌که کمیته ایثار و شهادت قبلا زیر نظر شورای فرهنگ عمومی بود، عنوان کرد: به اهتمام دولت تدبیر و امید، قانون جامع ایثارگری که یکی از مطالبات ایثارگران بود، دائمی شده و از مرحله آزمایشی و آموزشی بودن درآمده است.

 

وی عنوان کرد: این قانون به‌عنوان سندی برای پیگیری مطالبات ایثارگران در دست خود ایثارگران و دستگاه‌های متولی قرار دارد که تا به امروز بیش از ۷۰ درصد تحقق یافته است.

 

کاظمی با بیان این‌که ماده ۶۳ این قانون مربوط به شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار کرد: ارتقای آن نیز به این صورت است که رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورا بوده و ۱۷ عضو ارشد از وزارت‌خانه‌ها نیز جزو این مجموعه هستند.

 

این مسئول ادامه داد: برش استانی آن نیز بدین شکل است که شخص استاندار به عنوان رئیس در مرکز استان فعال بوده و پیگیر مطالبات ایثارگران است.

 

کاظمی هدف از تشکیل شورا را هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه یک دستگاه نیست، بلکه همه باید در این حوزه دغدغه‌مند باشند.

 

وی با اشاره به نام‌گذاری یکی از روزهای سال به نام روز شهید، اظهار کرد: هدف از این اقدام نیز همگانی کردن موضوع ایثار و شهادت و جلب توجه مردم به این موضوع است.

 

این مسئول، تحقق ایثار اجتماعی را از راهکارهای اساسی برای حل مشکلات کشور عنوان کرد و ادامه داد: اگر ما شاهد تحقق ایثار اجتماعی در جامعه باشیم بسیاری از منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و رونق تولید تحقق خواهد یافت.

 

وی با اشاره به نهضت دیدار از خانواده شهدا که با حضور مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود، تصریح کرد: ثمره این دیدارها این شد که برای ۲۷۰ نفر از والدین شهدا حق پرستاری دریافت شود.

 

این مسئول با تاکید بر این‌که تکریم خانواده شهدا که دین بزرگی بر گردن ملت ایران دارد یک سنت حسنه است، اظهار کرد: این دیدارها توسط مقام معظم رهبری پایه‌گذاری شده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تاکید بر ضرورت اهتمام در ساماندهی گلزار شهدا در نقاط مختلف استان، گفت: علی‌رغم همه پراکندگی‌هایی که در روستاهای خدابنده وجود دارد، این شهرستان یکی از الگوهای ساماندهی مزار شهدا در استان و حتی کشور به‌شمار می‌رود.

 

وی با بیان این‌که در جشنواره شهید رجایی ۲۰ امتیاز به موضوع فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یافته است که در همین راستا چهل اداره بازدید و نتایج آن نیز اعلام شده است، افزود: برابر برنامه توسعه پنجم و ششم، دستگاه‌های فرهنگی موظف‌اند بخشی از بودجه فرهنگی خود را به موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند.

 

کاظمی با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های پیش روی بنیاد شهید استان، ادامه داد: یکی از این چالش‌ها این است که جانبازان و والدین شهدا در سن سالمندی قرار دارند که این امر ضرورت توجه بیشتر به حوزه سلامت آنان را می‌طلبد.

 

وی با بیان این‌که دولت توجه جدی به موضوع سلامت خانواده‌ها دارد و صد درصد هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کند، افزود: این امر باز کفاف نمی‌دهد و ما طلب داریم.

 

کاظمی با بیان این‌که یکی دیگر از چالش‌های پیش روی بنیاد به سن اشتغال رسیدن جوانان خانواده‌های شهدا و جانبازان است، تصریح کرد: توجه به اشتغال این خانواده‌ها نیز از اولویت‌های بنیاد شهید است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.