مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان تاکید کرد: شهروندان زنجان از هرگونه خرید و فروش فیش زمین توسط تعاونی های ویلاشهر یک و ۲، نورپران، علوم پزشکی، اطباء، ونک و غیره خودداری کنند.

به گزارش ایلنا از زنجان، مسعود بیات منش، امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شهروندان زنجان، از هرگونه خرید و فروش فیش زمین توسط تعاونی های ویلاشهر یک و ۲، نورپران، علوم پزشکی، اطباء، ونک و غیره خودداری کنند، اظهار داشت: طی سال های گذشته در استان زنجان زنجان شرکت تعاونی هایی غیرقانونی فیش زمین های خارج از محدوده زمین خرید و فروش کرده اند که غیرقانونی است.

بیات منش، تاکید کرد:  حریم شهر برای حفاظت از شهرها تعریف شده و هشت شرکت تعاونی غیرقانونی زمین در حریم شهر قرار گرفته اند و تعهداتی ایجاد و فیش هارا بین مردم فروخته اند که این فیش ها دلال بازی را رونق می دهد و خروجی تولید مسکن محقق نمی شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان  در ادامه یادآورشد: : شرکت تعاونی مسکن موظف به ساخت و تولید مسکن است و فروش زمین توسط آنها غیرقانونی است.

وی، ادامه داد: بحث بازار و اقتصاد باید پتاسنیل خود را داشته باشد و زنجان کشش ندارد زمین های خارج از محدوده وارد محدوده شود چرا که سرمایه آن را نداریم.

بیات منش، همچنین با اشاره به اینکه این سرمایه اعم از ریالی، منابع طبیعی، محیط زیستی، آب، برق، و سایر انرژی است که باید همه این موارد محقق و زمین های خراج از محدود وارد محدوده شهری شود، تصریح کرد:

 هزار نفر جمعیت شهری زنجان و خارج از محدوده نیز ۷۳۰ هزار نفر است که با این روند رشد جمعیت تا ۲۰ سال الحاق محدوده به شهر ممنوع شده و  شهر زنجان تا ۵۰ سال آینده به نیاز الحاق حتی یک متر زمین های خارج از محدوده نخواهد رسید.

وی، افزود: برای نخستین بار برای ممانعت از خرید و فروش و دلال بازی فیش های زمین خارج از محدوده همه دستگاه های اجرایی و قضائی عزم خود را برای این مهم جزم کرده اند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان، در پایان تصریح کرد: با توجه به غیرقانونی بودن خرید و فروش فیش های زمین خارج از محدوده شهری به عنوان فیش اراضی مسکونی، تبعات ناشی از آن به عهده خود اشخاص است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.