مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان، اظهار کرد: در چهار ماهه ابتدایی امسال، پرونده قاچاق سیگار 130 درصد افزایش داشته است.

 

مرتضی ممیزی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: یکی از بیشترین فراوانی پرونده‌های ارجاعی به تعزیرات حکومتی متعلق به پرونده‌های قاچاق است که در این بین بیشترین پرونده قاچاق رسیده در حوزه سیگار است.

 

این مسئول ادامه داد: پرونده‌های سیگار قاچاق به تعزیرات حکومتی در سال‌جاری 31 محموله بود که این آمار در مقایسه با سال قبل افزایش 130 درصدی دارد و در مجموع امسال 3 میلیون نخ سیگار قاچاق در استان زنجان کشف شده که جریمه نقدی این پرونده‌ها 23 میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است.

 

وی از رسیدگی به 28 پرونده پوشاک و 28 پرونده مربوط به فرآورده‌های نفتی قاچاق به عنوان یکی دیگر از پرونده‌های پرتعداد رسیده به تعزیرات حکومتی استان خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت مبحث قاچاق و ضربه‌ای که به اقتصاد کشور می‌زند، از همین رو تعزیرات در این حوزه با قاچاقچیان برخورد جدی می‌کند.

 

ممیزی با تاکید بر برخورد جدی تعزیرات با قاچاقچیان، تصریح کرد: در تلاش هستیم که با این کار از افزایش قاچاق جلوگیری کنیم و از آنجایی که قاچاق کالا، پدیده‌ای وسیع و گسترده است و برای مبارزه با این پدیده، باید از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی به‌ویژه رسانه‌ها استفاده کرد.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان، یادآور شد: اقدامات فرهنگی دستگاه‌های اجرایی در راستای مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز افزایش یابد و باید به این نکته اشاره کرد که مردم در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا در جامعه، نقش مهمی بر عهده دارند، مردم باید در راستای مبارزه با قاچاق کالا، مشارکت لازم را داشته باشند؛ به گونه‌ای که باید این موضوع به یک مطالبه عمومی و همگانی در جامعه تبدیل شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.