فرماندار سلطانیه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در جشنواره ملی روستا استان زنجان، شهرستان سلطانیه در نمایشگاهی  محصولات کشاورزی شاخص و غالب شهرستان اعم از سیب زمینی، سیب درختی، گندم، کلزا، انواع حبوبات و گیاهان داروئی  را بیش از گذشته به مخاطبان خود معرفی خواهد کرد.
حسین رحمانی هزار رود افزود:  معرفی آثار و دستاوردهای هنرمندان شهرستان سلطانیه درقالب صنایع دستی اعم از چارق دوزی، کیف دوزی، جاجیم بافی، گلیم بافی، فرش بافی  و  غیره از جمله دیگر رویکردهای غرفه های شهرستان سلطانیه  است.
وی اظهار داشت: از ظرفیت جشنواره ملی روستا بهره برداری خواهد شد،   تا ظرفیت  بوم گردی و روستاهای هدف گردشگری را بیش از پیش به حاضرین در نمایشگاه معرفی کرده  و در این راستا روستاهای ویر، چپدره، اسدآباد، برنقور، پرنگین و سلمان کندی و بوئین به عنوان ۷ روستای هدف گردشگری انتخاب شده اند.
این مسئول ادامه داد:  طی برنامه ریزی  انجام گرفته در یکی از شب های این جشنواره با اجرای برنامه های فرهنگی نظیر موسیقی، تئاتر، بازیهای بومی – محلی به معرفی فرهنگ و دیرینه شهرستان سلطانیه  به عموم نمایش داده می شود.
رحمانی افزود: امسال با توجه به اینکه جشنواره ملی روستا، در سه دور مجزا تحت عناوین جشنواره استانی روستا، جشناوره ملی اقوام و عشایر و جشنواره ملی روستا و بزرگداشت هفته دولت برگزار خواهد شد واین اقدام، فرصتی بسیار ارزشمند برای روستا و روستاییان  بوده  و تاثیری بسزا در پویایی و نشاط مردم فهیم این استان را به ثمر می رساند.

 جشنواره های استانی و ملی روستا، اقوام و عشایر همراه با نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت ۱۳ مرداد تا ۴ شهریور امسال در زنجان برگزار می شود.

۱۳ تا ۱۸ مرداد، جشنواره استانی روستا، ۱۹ تا ۲۸ مرداد، جشنواره ملی اقوام و عشایر و ۲۹ تا مرداد تا ۵ شهریور، جشنواره ملی روستا و نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت در مجموعه گردشگری گاوازنگ زنجان میزبان علاقه مندان می شود.  

 ۲۲ استان کشور در جشنواره های ملی روستا، اقوام و عشایر که به میزبانی زنجان برگزار می شود، مشارکت دارند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.