به گزارش ایرنا، عباس امینی روز یکشنبه در نشست با مسوولان شبکه شهرهای خلاق دنیا در ایران اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک، شهر بندرعباس به جمع 180 شهر خلاق دنیا که از سوی یونسکو انتخاب می‌ شوند، اضافه شود.
وی بیان داشت: همه تلاش مان بر این است که ادامه روند رو به رشد شهر بندرعباس را براساس شاخص ‌های مطرح شده از سوی یونسکو به عنوان شهر خلاق پیش برود.
شهردار بندرعباس یاد آورشد: گردشگری بهترین ابزار برای رسیدن بندرعباس به جایگاه شهر خلاق است، چرا که وجود تنوع در صنایع دستی، غذاهای بومی و محلی، موسیقی، آیین‌های مذهبی و غیره در این شهر دارای قدمت و جایگاه قابل توجه است.
امینی زاده ادامه داد: بازرگانی نیز شاکله اصلی این شهر و شهروندان است چرا که علاوه بر بومیان، اقوام دیگر نیز از سایر بخش ‌های کشور در این شهر حضور دارند که نشان‌ دهنده وجود خرده ‌فرهنگ‌ های متفاوت در یک شهر است.
وی معتقد است: بندرعباس نیز مانند دیگر شهرهای کشور، برترین و بهترین نیست اما تاکید داریم که این شهر از ویژگی‌ های منحصر به فردی برخوردار است.
شهردار بندرعباس با تاکید بر تلاش برای تحقق شعار«بندرعباس، شهری برای همه» گفت: برای تحقق این امر با بهره ‌گیری از نظر کارشناسان و توان اجرایی مدیران برجسته، به دنبال ایجاد شهری رو به توسعه و پیشرفت هستیم.
امینی زاده، اصلی ‌ترین نیاز تحقق شعارها در حوزه مدیریت شهری را جلب مشارکت عمومی دانست و گفت: ساختن شهری برای همه نیازمند مشارکت و همراهی همه است.
شهر بندرعباس مرکز هرمزگان امسال با ارتقاء به رتبه 11 از مجموعه کل 12 رتبه شهرداری های کشور به جمع کلان شهرهای کشور پیوست.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.