امام ‌جمعه ابهر گفت: حقوق بشر در مجامع بین‌المللی تنها یک شعار است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر با سفارش به تقوا و اشاره به نامه 31 نهج‌البلاغه به امام حسن مجتبی (ع)، افزود: از دیدگاه اسلام و ادیان آسمان، هدف آفرینش انسان، زندگى در دنیا نیست، بلکه دنیا گذرگاهى به سوى آخرت و بازار تجارتى براى برگرفتن زاد و توشه است و سرانجام زندگیِ دنیا فنا است و هیچ‌کس حتى پیامبران الهى را بقایى نیست.

 

وی با اشاره به هدف آفرینش انسان از دیدگاه امام علی (ع)، اظهار کرد: هدف آفرینش انسان زندگى سعادت‌بخش در سراى آخرت است؛ نه زیستن در دنیا و به همین دلیل سرانجام زندگى دنیا فنا است نه بقا و هرگاه نگاه ما به دنیا و آخرت آن‌گونه باشد که امام (ع) بیان فرمودند چهره زندگى ما عوض خواهد شد و دیگر اثرى از حرص و آز، آرزوهاى دور و دراز، تکالب و نزاع با اهل دنیا براى چیره شدن بر اموال بیشتر و بخل و ثروت‌اندوزى وجود نخواهد داشت، بلکه همه چیز براى خدا و در راه خدا و در طریق جلب رضاى او براى سعادت جاویدان آخرت خواهد بود.

 

وی در ادامه افزود: همه ما در زندگى خود دیده یا شنیده‌ایم افرادى را که تصمیم به انجام کارهاى خوب یا بدى داشتند، ناگهان در همان لحظه از ادامه کار و رسیدن به مقصود باز ماندند.

 

رحیمی به 17 مرداد سالگرد شهادت خبرنگار انقلابی شهید صارمی اشاره کرد و افزود: خبرنگار باید روشن‌آفرین راه باشد تا مردم بتوانند در پرتو انوار واژه‌های او راهی فردای بهتر شوند.

 

این مسئول با اشاره به این‌که خبرنگار باید بدون گرایش به حزب و جناح دنبال‌رو حق و صراط مستقیم باشد، ادامه داد: وظیفه خبرنگار نباید جز با حق‌گویی و حقیقت‌گویی چیز دیگری باشد.

 

وی با اشاره به نقش رسانه و قلم در بصیرت‌افزایی به‌ویژه در دوران حساس امروز، ادامه داد: مسئولان باید از خبرنگاران حمایت کنند.

 

رحیمی در ادامه به روز حقوق بشر و کرامت انسانی اشاره کرد و گفت: هیچ دینی مثل دین اسلام به کرامت انسانی و حقوق بشر ارزش قائل نشده؛ این دین دینی است که حرمت آبروی یک انسان را از حرمت کعبه بالاتر می‌داند، این دین نه تنها به انسان‌ها، بلکه به حیوانات نیز ارزش فوق‌العاده قائل شده است.

 

امام جمعه ابهر با تاکید بر این موضوع که آن‌چه که در مجامع بین‌المللی در مورد حقوق بشر می‌گویند یک حرف و یکی از شعارهای دروغین جهان است، بیان کرد: آنچه که امروزه در خارج از مرز و بوم می‌بینیم این است که اصلا به حقوق بشر ارزش قائل نیستند و کرامت انسانی را زیر پا له و لگد مال کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: این چه حقوق بشری است که عربستان مردم بی‌گناه یمن را زیر آوارها له می‌کند و با گذشت بیش از چهار سال از جنگ و تجاوز و محاصره و بمباران‌های کور توسط عربستان سعودی و متحدانش، وضعیت انسانی در یمن فاجعه‌بار شده است.

 

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان ملل، فاجعه انسانی جنگ یمن از جنگ جهانی تاکنون بی‌سابقه است، تصریح کرد: بر اساس آمارهای مراکز حقوق بشر، در اثر حملات ائتلاف عربی به این کشور حدود 16 هزار نفر کشته شده‌اند که از این تعداد بیش از 3000 نفر آنان کودک بوده‌اند. شمار زخمی‌های تجاوز سعودی‌ها به یمن نیز به حدود 25 هزار تن رسیده است. از طرفی، هزاران غیرنظامی دیگر در اثر عواملی چون سوء‌تغذیه و بیماری، جان خود را از دست داده‌اند.

 

وی گفت: علاوه بر فاجعه انسانی، بسیاری از زیرساخت‌های خصوصی و عمومی از جمله مساجد، بیمارستان‌ها، بنادر، فرودگاه‌ها، راه‌های اصلی، تاسیسات و مراکز اقتصادی و تجمعات مسکونی اغلب شهرهای یمن هدف حملات ناجوانمردانه هوایی قرار گرفته و تخریب شده‌اند.

 

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه این چه حقوق بشری است که داعش با دلارهای عربستان و آمریکا و حمایت انگلیس و اسرائیل با فجیع‌ترین وضعیت انسان‌ها را سر بریدند، افزود: این چه حقوق بشری است که مردم غزه و فلسطین آواره هستند و خانه‌ آن‌ها را تخریب و برای خود شهرک‌سازی می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: آیا کرامت انسانی حکم می‌کند این همه مردم بی‌گناه را آواره و سرگردان کنند، آیا جانبازان شیمیایی ما نشان از کرامت انسانی آن‌ها نیست، بیایید به قرآن و عترت برگردیم که کرامت انسانی و حقوق بشر در آیات و روایات موج می‌زند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.