مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: صفر تا صد خدمات این انجمن برای بیماران رایگان است.

 

محمدرضا طهماسبی در گفت‌‌‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان در رابطه با خدمات ارائه شده در انجمن بیماران کلیوی، اظهار کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران‌، مؤسسه‌ای غیرانتفاعی است، در خدمت بیماران کلیوی (دیالیزی ـ پیوندی) بیش از ۵۵ هزار نفر عضو و ۱۵۷ شعبه در سراسر کشور دارد.

 

وی افزود: این انجمن‌ از سال ۱۳۵۹ توسط تعدادی از بیماران و خانواده‌های‌شان و با مساعدت چند تن از افراد خیرخواه و کادر درمانی به‌طور رسمی فعالیت خود را شروع کرد. انجمن بیماران کلیوی 1850 بیمار کلیوی را تحت پوشش خود قرار داده است که از این تعداد 1500 بیمار با مراقبت و هماهنگی از چرخه دیالیز خارج شده‌اند و 430 نفر بیمار دیالیزی، تحت پوشش انجمن بیماران کلیوی قرار دارند که شامل دیالیز خونی و دیالیز صفاقی است.

 

این مسئول در ادامه تصریح کرد: بیماران دیالیزی تحت پوشش انجمن بیماران کلیوی قرار دارند، در 30 تخت که در مرکز انجمن بیماران کلیوی قرار دارد تحت درمان قرار می‌گیرند. انجمن کلیوی، شش مرکز نیز در شهرستان‌ها دارد تا تراکم کم‌تری را در بیماران دیالیزی مشاهده کنیم که اکثر بیماران دیالیزی انجمن کلیوی بین 45 تا 60 سال سن دارند.

 

طهماسبی در رابطه با فعالیت‌های انجمن خیریه، اظهار کرد: فعالیت‌های انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با هدف‌ کم‌تر کردن تراکم این بیماران، بخش پیوند کلیه را در سال 1395 در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان را‌ه‌اندازی کرده است. در سال 1392 نیز ساختمان پنج طبقه‌ای را شامل مراکز آموزشی، درمانی در شهرک آزادگان راه‌اندازی شده است.

 

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در ادامه افزود: مراکز اداری، تفریحی و آموزشی از سال 1396 در حال بهره‌برداری است که مرکز دیالیز انجمن خیریه حمایت‌ از بیماران کلیوی زنجان در سال 1395 افتتاح شده که مجهزترین مرکز خیریه دیالیز در استان است. مرکز انجمن کلیوی مجهز به 12 سوئیت برای اسکان بیماران دیالیزی از روستاها و شهر‌های زنجان است.

 

وی خاطرنشان کرد: همه خدمات انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان برای بیماران رایگان است. بیماران با ارائه فاکتورهای درمانی خود به انجمن کلیوی بر اساس نظر مددکار انجمن و ارائه به اعضای انجمن مبالغ درمانی این بیماران توسط خیرین پرداخت می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.