رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: مهارت‌محوری، نیاز بازار کار و رویکرد جهاددانشگاهی است که می‌تواند حلقه‌ای برای پیوند با سازمان نظام مهندسی ساختمان باشد.

 

یحیی نصیرا در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، به فلسفه تشکیل جهاددانشگاهی اشار و اظهار کرد: این نهاد با این هدف شکل گرفت که نقاط کور و کمبودهای آموزش عالی را با آموزش‌های مهارتی برطرف کند.

 

وی جهاددانشگاهی را مجموعه‌ای پرتلاش و مفید خواند و گفت: این نهاد در سال‌های اخیر ظرفیت خود را افزایش داده و به حوزه‌های دانش‌بنیان ورود پیدا کرده و می‌توان برای پیشبرد اهداف کشور در راستای بیانیه گام دوم انقلاب روی آن حساب کرد.

 

این مسئول تصریح کرد: مهارت‌محوری موضوعی است که می‌تواند در راستای اهداف سازمان نظام مهندسی ساختمان و جهاددانشگاهی مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه که ارتقای مهارت نیاز بازار ساختمان‌سازی و زیربنای شکل‌گیری جهاددانشگاهی است.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور تک‌بعدی عمل می‌کنند و از مهارت‌آموزی عفلت کردند، یادآور شد: این در حالی است که تجربه کشورهای موفق نشان می‌دهد که دانشجویان رشته‌های فنی، حتی پیش از پایان تحصیلات آکادمیک می‌توانند وارد بازار کار شوند.

 

وی بر توجه به نیاز بازار در جذب دانشجو در سیستم آموزش عالی و ارائه آموزش‌های مهارت‌محور تأکید کرد و گفت: در حال حاضر کشور به وجود نیروهای فنی و مهارت‌دیده بیشتر نیاز دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.