مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، سهم 5000 واحدی برای استان در نظر گرفته شده است.

 

مسعود بیات‌منش در گفت‌وگو با ایسنا منطقه زنجان، به برنامه‌های تولید و عرضه مسکن که توسط دبیرخانه شورای مسکن ارائه شده، اشاره و اظهار کرد: دولت در طرح اقدام ملی احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ را در کل کشور برنامه‌ریزی کرده که سهم شهرهای جدید ۲۰۰ هزار واحد، شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هر کدام ۱۰۰ هزار واحد است.

 

وی سهم استان زنجان برای تولید مسکن در طرح اقدام ملی را ۵۰۰۰ واحد برشمرد و گفت: در راستای این طرح زمین ۵.۵ هکتاری در کوی فرهنگ آماده‌سازی و در قالب گروه‌های ۴ نفره به متقاضیان واگذار شده که این زمین مستعد احداث ۵۵۰ واحد است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: برای تولید مسکن، زمینی در اراضی پایین کوه به مساحت ۸۱۳۰ مترمربع برای ساخت ۲۳۵ واحد و پروژه مشارکتی دیگری در کوی نیک‌سازان برای ساخت ۶۰ واحد مسکونی پیش‌بینی شده است.

 

این مسئول اجرای عملیات آماده‌سازی زمین ۷۳ هکتاری را از دیگر برنامه‌های طرح اقدام ملی خواند و گفت: مقدمات آغاز پروژه مشارکتی تجاری و مسکونی کوی پونک با ظرفیت استقرار ۸۵۰ واحد مسکونی فراهم شده است.

 

وی تصریح کرد: مطالعه آماده‌سازی زمین در شهر آببر و هیدج نیز در دستور کار قرار دارد و برای تامین مسکن توسط خیران مسکن‌ساز برای گروه‌های هدف از جمله افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی نیز برنامه‌ریزی می‌شود.

 

بیات‌منش به ابلاغ شیوه‌نامه ارائه تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بافت فرسوده به تعداد ۲۶۱۲ واحد مسکونی اشاره کرد و افزود: فاز اول تسهیلات تامین اعتبار شده و در اختیار بانک مسکن قرار گرفته است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
8 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.