مدیر مرکز مشاوره کار آفرینی و اموزش های کسب و کار  روز یکشنبه ۶ مرداد به مناسبت روز ملی مهارت و  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  مسئولان  و برنامه ریزان با توجه به این ۲ نکته مهم یعنی ایجاد زیر ساخت ها  و  زمینه نیاز برای کارجویان؛ نیاز زسنجی را انجام دهند و متناسب با نیازهای جامعه آموزش ها  را ارائه کنند.

محمدرضا یارقلی افزود: نتیجه این فعالیت ها برای نسل جوان به دنبال فعالیت های اقتصادی است، بصورت عینی مطرح شوند و همین بیان موفقیت ها  تجارب افراد می تواند موفقیت های بیشتری را رقم بزند.

وی یادآور شد: رشد، پیشرفت همه جانبه و پایدار اقتصادی و اشتغال یک کشور مقوله ای است که بطور قطع با فراگیری آموزش کار آفرینی و کسب مهارت های فنی حرفه ای امکان  و دستیابی به  آن وجود دارد.

این مدیر کاریابی و آفرینی  ادامه داد: اگر مطالعه ای  نسبت به جذب شدگان در مراکز فنی حرفه ای، خدماتی و اشتغال  انجام  گیرد، این موضوع بخوبی مشخص می شود، افرادی که دارای این نوع مهارت ها هستند به  راحتی وارد بازار کار می شوند.

وی اظهار داشت: افرادی که روحیه کارآفرینی دارند،  به واسطه خلاقیت کاری، واحدهای تولیدی و خدماتی نیز علاقمند به استفاده و بهره گیری از این نوع نیروها هستند.

یارقلی،  با اشاره به آثارو نتایج خوب کار آفرینی  و کسب مهارت های فنی  و حرفه ای نیز گفت: این مهم موجب اشتغال پایدار  می شود و افراد با توجه به جایگاه خود، به راحتی به فعالیت خود ادامه  می دهند.

وی اظهار داشت:  به این مهم توجه دالشت که  اشتغال پایداربه این معناست که افراد ضمن  رضایت از کار خود، به رضایت شغلی آنان نیز  موجب می شود و بر این مبنا  تلاش بیشتری را برای فعالیت های خود انجام داده و از همه مهم تر برای واحد تولیدی مثمر ثمر هستند.

 این مشاوره کار آفرینی و  آموزش های کسب و کار ادامه داد:  این کار موجب افزایش سود  و سرمایه شده  و سرمایه گذاران به راحتی وارد این مقولات می شوندو فعالیت های بیشتری را  در این ارتباط انجام می دهند.

به گفته یارقلی، ایجاد  ارزش آفرینی برا ی واحد های تولید ی نیز در نتیجه کسب  مهارت های  کار آفرینی است و نکته قابل توجه اینکه برای  عبور از رکود و جبران عقب ماندگی اقتصادی یکی دیگر از نتایج آن بشمار می رود.

وی اضافه کرد:از طرفی شرایط مطلوبی برای تولید کالا و  ارائه محصول  و خدمات ایجاد می شود و  در دنیایی که زندگی روزمره  با فعالیت های اقتصادی سپری می شود  افرادی که  بتوانند مهارت های فنی و حرفه  ای  بیشتری را کسب کنند  و با  روحیه کسب و کار  و  بواسطه استفاده ازتکنولوژی روز و بازارایابی نوین در عرصه اقتصادی و ارائه  خدمات و  تولید موفقیت بیشتر ی را  نیزجذب می کند.

یارقلی افزود: به دلیل   آنکه  می توانند به راحتی و با بهره گیری از توان  نیروی کار ماهر  و با مهارت و از طرفی با ایجاد ارتباط با مصرف کننده هر روز به بالا بردن کیفیت محصول خود تلاش کنند.

وی اضافه کرد:  ایجاد چنین  فضای به  بازاریابی مطلوب فروش به واسطه  موارد یاد شده ایجاد می شود و نکته قابل تامل وجود مساله تامین رفاه اجتماعی است و و قتی افراد مختلفی در کار فعالیت می کند، این موضوع به معنای رساندن  سود برای خود  و دیگران است و از طرفی موجب  رقابت سالم و سازنده  بین افراد جامعه می شود  که  این رقابت سالم و سازنده یکی از ضروریات بخش اشتغال و کار آفرینی  است.

این مدیر کاریابی و آفرینی  ادامه داد: وقتی افراد با هدف بالا بردن کیفیت کاری خود با دیگران رقابت می کنند این مهم  هم به رشد خود و سایر رقبا  کمک می کند و در نتیجه این رقابت سالم و سازنده ارائه محصول با کیفیت به جامه وارد می کند که  اطرافیان نیز از  آن  بهره مند می شوند.

وی اظهارداشت: تقویت صنایع از دیگرفواید مهارت اموزی محسوب شده   و این مهم موجب می شود به  تکامل خود نزدیک تر شده  و از طرف زمینه  بوجود آمدن  راهکارهای نو برای حل مشکلات اقتصادی  می شود.

یارقلی افزود: در فرامین رهبری  نیز در مواردی مختلف  به ایجاد فرصت برای  برای جوانان تاکید شده تا با ایجاد  مهارت های لازم  توانممندی خود را به نمایش بگذارند و  بطور قطع  نسل  جوان با مهارتهایی که کسب می کند و با و روحیه حلاق خود می توانند راه حل های خوبی را برای جامعه ارائه کند، هر چند  ممکن است  برخی  راهکارها عملی نباشد، اما زمینه خوبی را ارائه می کنند.

مدیر کاریابی و آفرینی  ادامه داد: سوال اساسی  که در بین آحاد  جامعه مطرح می شود  اینکه کار آفرین کیست و چیست که  تعریف متعددی عنوان شده اما کار آفرین فردی است که از فرصت ها حداکثر سود را می برد و آن را به حداکثر می رساند.

وی اظهار داشت:  کار آفرینی عامل اصلی ایجاد خلاقیت و نوآوری است و زمانی که در ارتباط با  این  ۲ مقوله صحبت می شود  و در صورت ارتباط منطقی بین منابع کمیاب، قابلیت های مدیریتی و منابع انسانی موجب رشد و موفقیت جامعه  می شود، لذا  کار آفرینی و مهارت های کار آفرینی  زمنیه ارتباط یک چنین شرایطی را ایجاد می کند.

یارقلی، مهمترین  ویژگی های کار آفرینی را  خلاقیت  اعتماد به نفس، نوآوری  عنوان کرد و گفت که بطور معمول کار آفرینی به دنبال کشف چیزهای جدید است و با هوشمندی کار خودر ا انجام می دهد و  از همه مهم تر یک تعهد انجام کاری دارد.

وی یادآوری کرد: در کنار  ویژگی های یاد شده، خطر پذیر بوده و  یک نگرش مثبت، بینش، بصیرت داشته و  آینده نگری را  مد نظر قرار می دهد و علاوه بر آن پشتکار،  توانایی در نفوذ ذیگران دارد ، انگیزه  و عزمی بالا و  اراده قوی برای انجام  کارهای خود دارد.

مدیر مرکز مشاوره کار آفرینی و اموزش های کسب و کار یاداور شد که کار آفرین ازشکست هراسی نداشته ، وقت شناسی بوده  و ، از توانایی ها خود به نحو مناسبی استفاده  می کند.

به گفته وی،  مهم ترین نکته اینکه  باید شرایطی را فراهم کرد تا کارجویان به مرحله ای از  باور برسند  زیرا فردی که داری  مهارت های فنی حرفه ای  است بیکار نمی ماند و در این میان واحدهای تولیدی و خدماتی نیزبه دنیال افرادی هستند که در رشته ای و  در یک زمینه دارای مهارت  دارای تجربه  ارزشمندی هستند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.