مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان که در فرمانداری خرمدره برگزار شد، گفت: عملیات اجرایی این طرح که تامین آب آن از سد کینه ورس مد نظر قرار گرفته از سال ۸۸ شروع شده که تا سال ۹۲ تنها هشت درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

علیرضا جزء قاسمی افزود: این طرح با ظرفیت آبدهی ۴۰۰ لیتر بر ثانیه در زمینی به مساحت ۹ هکتار و ۵۸ کیلومتر شکبه گذاری دارای شبکه های تله متری و تله کنترل است و تاکنون ۵۲۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده که با پیشرفت ۸۷ درصدی روبرو است.
وی اظهار داشت: از ۴۰۰ لیتر آبدهی این طرح ۲۲۰ لیتر آن برای شهروندان ابهری و ۱۸۰ لیتر آن نیز به ساکنان خرمدره اختصاص یافته است که ۱۰۵ هزار نفر جمعیت شهر ابهر و ۵۸ هزار نفر خرمدره ای در فاز نخست تحت پوشش قرار می گیرند.
این مسئول بابیان اینکه آب آشامیدنی شهروندان خرمدره ای هم اکنون با ۱۱ حلقه چاه تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: مهمترین بخش این طرح تصفیه خانه است که ظرفیت تصفیه ۲۱۲ میلیون متر مکعب آب را در سال دارد.

قاسمی تاکید کرد: تصفیه خانه این طرح پیشرفته و به روز طراحی شده بگونه ای که جزو ۴۰ پروژه اولویت دار استان زنجان توسط استاندار برای تکمیل و بهره برداری انتخاب شد.
وی با بیان اینکه ابهر و خرمدره بحرانی ترین دشت به لحاظ منابع آبی در استان زنجان به شمار می روند، یاد آور شد: باید برای آبهای سطحی این منطقه مطالعات انجام شود، زیرا شبکه فاضلاب مشکل آبهای سطحی را حل نمی کند و این شبکه تنها فاضلاب های خانگی را تحت پوشش قرار می دهد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.