استاندار زنجان گفت: مشاغل خانگی با کم‌ترین هزینه و سرمایه‌گذاری اشتغال خوبی را ایجاد می‌کند .


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: هر سیستم و نظامی نیازمند قانون است و نمی‌توان بدون رعایت قانون بر مسائل کنترل داشت و اگر دولت بر نرخ و قیمت‌گذاری‌ها نظارت نکند، مردم و حتی تولیدکنندگان در بازار با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند .


این مسئول با تاکید بر حمایت از مشاغل خانگی، ادامه داد: اتاق اصناف موظف است، استادکارانی را که نیازمند حمایت هستند را برای دریافت تسهیلات معرفی کند؛ چراکه مشاغل خانگی با کم‌ترین هزینه و سرمایه‌گذاری، اشتغال خوبی را ایجاد می‌کند .


وی در رابطه با موارد مطرح‌ شده نسبت به واگذاری شهرک صنعتی ظریفان، افزود: انتظار می‌رود واگذاری این شهرک بر اساس قانون و برای جامعه هدف آن، که فعالان صنایع‌دستی هستند، باشد تا ذی‌نفعان بتوانند از آن بهره ببرند .


نماینده عالی دولت در استان زنجان، از حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر نیرو در هفته آتی در این استان خبر داد و تصریح کرد: انتظار می‌رود استان زنجان بتواند در تولید صنایع‌دستی که در آن سرآمد است، تولید ثروت کرده و برای استان ارزش‌افزوده داشته باشد تا فعالان این حوزه بتوانند درآمد بیشتری از محل تولیدات‌شان داشته باشند .


استاندار زنجان همچنین در این جلسه بر لزوم افزایش سهم خدمات در اشتغال استان تاکید کرد .


در ادامه این جلسه، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان، اظهار کرد: خوشبختانه استان زنجان رتبه اول کشور را در تولید صنایع فلزی و استان اصفهان نیز  در رتبه دوم قرار دارد و این رتبه برای استان زنجان به سبب وجود صنایع مسگری، چاقوسازی و ملیله‌سازی در زنجان است .


یحیی رحمتی در رابطه با مشکلات صنایع‌دستی فلزی استان زنجان، ادامه داد: نوسانات قیمتی سبب بروز مشکلاتی برای این صنایع شد که برای حل مشکلات بخش مس با مس سرچشمه کرمان مذاکراتی انجام دادیم تا فعالان این حوزه بتوانند با کسر هزینه واسطه، مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین کنند و افزایش قیمت نقره نیز ملیله‌کاران را با مشکل مواجه کرده است .


وی در رابطه با صنعت چاقوسازی، افزود: در تولید چاقو نیز تولیدکنندگان چاقوی آشپزخانه در تامین استیل مورد نیاز خود به دلیل افزایش قیمت با مشکل مواجه هستند و هنوز این مشکل وجود دارد .


این مسئول یادآور شد: در سال 89، در استان 18 کارگاه تولید مس وجود داشت که خوشبختانه با اقبالی که از این صنعت به عمل آمد، در حال حاضر شاهد فعالیت  1700 نفر در حوزه مس هستیم و انتظار می‌رود برای صیانت از این مشاغل ایجاد شده، این شورا بستری را برای حل مشکلات موجود به عمل آورد .


مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان، از رکوردداری صنایع مسی استان زنجان در فضای مجازی خبر داد و مسائلی را در رابطه با مشکلات حوزه صنایع‌دستی استان مطرح کرد .


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان نیز در رابطه با شهرک صنعتی ظریفان، اظهار کرد: زیرساخت‌های این شهرک در دهه‌فجر پارسال افتتاح شده و آماده واگذاری است .


ایرج احمدی ادامه داد: در طراحی این شهرک برای بخش‌های صنایع‌دستی، مکان‌هایی با توجه به شرایط مکانی مورد نیازشان، تعیین شده است و حال نهادهای نظارتی خواستار واگذاری این شهرک از طریق واگذاری هستند .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.