رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان گفت: اکوسیستم کارآفرینی جهاددانشگاهی، فضایی مناسب برای پرورش خلاقیت‌ جوانان است.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حسن طغرانگار در بازدید از پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر ایده‌های خلاقانه بسیاری در استان وجود دارد که نیازمند همراهی مسئولان است تا به سرانجام برسد و خوشبختانه بسیاری از مسئولان کشوری و استانی برای برون‌رفت از این مشکلات، به مراکزی مانند مراکز رشد دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و غیره امید دارند.


این مسئول ادامه داد: جوانان کشور آرمان‌گرا هستند و به‌ دنبال اهداف خود حرکت می‌کنند که وجود چنین مراکز رشد و اکوسیستم‌های کارآفرینی سبب می‌شود که استعداد آنان در  فضاهای مناسبی پرورش یابد.


وی با اشاره به حضور قریب به پنج مرکز آموزش علمی‌کاربردی در زنجان، افزود: باید به دانشجویان این دانشگاه‌ها اعتماد به نفس داد تا بتوانند توانمدی‌های خود را در رقابت با دانشجویان سایر دانشگاه‌ها به منصه ظهور برسانند و در فعالیت‌های مختلف مشارکت داشته باشند.


طغرانگار، دانشگاه‌های علمی‌کاربردی را مکملی برای دانشگاه‌های نظری عنوان کرد و گفت: متاسفانه با توجه به اینکه دانشگاه‌های علمی‌کاربردی برندسازی لازم را انجام‌ نداده‌اند، حتی در استان نیز در رابطه با دانشگاه‌ها برندسازی آن‌گونه که باید انجام نشده است، به همین دلیل دانشجویان نخبه دانشگاه‌های علمی‌کاربردی آن‌گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته و مطرح نمی‌شوند.


رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان در ادامه از مدیریت جهاددانشگاهی زنجان، ایجاد زمینه‌ای برای معرفی و حضور دانشجویان دانشگاه‌های علمی‌کاربردی در این مرکز را خواستار شد.


رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان نیز در ادامه این بازدید، جهادگران جهاددانشگاهی را همواره پاسخ‌گو به مردم معرفی کرد و گفت: این حق مردم است که در رابطه با اتفاقات و اقداماتی که در سازمان‌ها و نهادها انجام می‌شود، مطالبه‌گر باشند و همه بخش‌های جهاددانشگاهی همواره آماده پاسخ‌گویی به اقشار مختلف جامعه در رابطه با این نهاد و عملکردهای آن است.



کامران جعفری با اشاره به وجود سیستم درآمد - هزینه در جهاددانشگاهی، ادامه داد: جهاددانشگاهی نهادی غیردولتی بوده و زیر‌ نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند و در دیداری که رهبر انقلاب با ائمه‌جمعه داشتند، از اینکه مسئولان در دوران تحریم برای حل مشکلات به دنبال جهاددانشگاهی رفته و از نیروهای جوان این نهاد، استفاده کرده‌اند، ابراز رضایت داشتند.


این مسئول افزود: جهاددانشگاهی زنجان برای سرآمدی در کشور به دنبال آن بود که از فرهنگ تولید ثروت کند، به‌ طوری که جهاددانشگاهی قریب به ۱۰ سال است که در حوزه صنایع فرهنگی ریل‌گذاری کرده و در این نهاد اعتقاد بر این است که صنایع فرهنگی اقتصادمحور بوده است؛ چراکه در برخی کشورها اشتغال و درآمد بسیاری را به‌وجود آورده، به همین دلیل در این راستا ایجاد اولین باشگاه علمی‌فرهنگی دانشجویان و اولین مرکز نوآوری و شکوفایی جزو برنامه‌های جهاددانشگاهی بوده است.


جعفری با اشاره به عادت جامعه برای هزینه‌کرد محض در بخش فرهنگ، تصریح کرد: جوانان فعال در مرکز صنایع فرهنگی خلاق توانستند از فرهنگ، چرخه اقتصادی ایجاد کنند.


رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان، عنوان کرد: پرداختن به صنایع فرهنگی و خلاق، نه تنها نوعی مبارزه با سلطه فرهنگی غرب و نفوذ نرم دشمن بوده، بلکه اشاعه فرهنگ الگوی ایرانی - اسلامی و فرهنگ جهادی است و در بعد اشتغال‌زایی نیز به میزان سرمایه‌گذاری کمتری نیاز دارد ولی متاسفانه از محصولات فن‌آورانه تولید شده در استان آن‌گونه که باید استقبال نشد، این در حالی است که این محصولات در سایر استان‌ها توانست جایگاه مناسبی را داشته باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.