رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه افشار گفت: جواب‌گویی به نیازهای آتی جامعه، هدف نهایی هدایت تحصیلی است.


سیدمجتبی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در زمره مهم‌‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است و هدایت تحصیلی یک فرآیند است و با توجه به اینکه این موضوع در سرنوشت دانش‌آموزان تاثیر مستقیمی دارد، مشاوران و عوامل اجرایی مدارس متوسطه اول با برنامه‌های منظم به دنبال هدایت دانش‌آموزان به مناسب‌ترین شاخه یا رشته تحصیلی بر اساس استعداد و علاقه آنان و به تناسب امکانات و نیازهای منطقه و کشور هستند .

این مسئول ادامه داد: همه کارشناسان اداری و مدیران و مشاوران مدارس در آستانه صدور برگه‌های هدایت تحصیلی باید با سعه‌صدر و خوش‌اخلاقی در راستای رفع نگرانی‌های اولیا و دانش‌آموزان تلاش کنند .


وی افزود: خانواده، محیط آموزشی، افراد اثرگذار در زندگی فرد، گروه‌های همسالان، رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی، پیشرفت علوم و تکنولوژی، زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، روش ورود به آموزش عالی، ظرفیت پذیرش و بازار کار مهم‌ترین عوامل بیرونی تاثیرگذار بر انتخاب رشته است.


حسینی تصریح کرد: هوش و استعداد، علاقه و رغبت، ارزش‌ها و نگرش‌ها، اعتقادات، جنس، توانایی و مهارت، ویژگی‌های شخصیتی، اهداف و انگیزه‌های فردی، تجربیات دانش‌آموز و خودباوری و استقلال، مهم‌ترین   عوامل اثرگذار درونی در انتخاب رشته به‌شمار می‌رود.


رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه افشار، یادآور شد: انتخاب آگاهانه با توجه به پتانسیل‌ رشته‌های تحصیلی در جهت اشتغال‌زایی و جواب‌گویی به نیازهای آتی جامعه، هدف نهایی هدایت تحصیلی است که باید در تعامل سه ضلع مدرسه، اداره آموزش و پرورش و اولیا صورت گیرد .


این مسئول خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ظرفیت ثبت‌نامی دانش‌آموزان در رشته‌های تحصیلی مقطع متوسطه دوم بر اساس سیاست‌های ابلاغی اداره‌کل و وزارتخانه، تلاش برای کیفی‌سازی فرآیند هدایت تحصیلی، برگزاری دقیق آزمون‌های مشاوره‌ای و چندین جلسه توجیهی برای مدیران مدارس، از جمله اقدامات کمیته هدایت تحصیلی منطقه در سال جاری تحصیلی است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.