مدیر پارک بانوان زنجان گفت: به طور متوسط، روزانه میزبان 3000 بانوی زنجانی هستیم.


صدیقه جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به این‌که پارک بانوان با فضای فرح‌بخش خود، در مراسم، جشن‌ها و اعیاد، پذیرای تعداد بیشتری از بانوان است، اظهار کرد: این پارک فضای بسیار مناسبی برای گردهمایی بانوان بوده و زمینه‌ساز بهبود سلامت جسمی و روحی زنان زنجان به شمار می‌رود. به عنوان مثال، سال‌روز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، میزبان 5000 بانو بودیم و فضای شادی برای حاضران در این جشن فراهم شد.


وی ادامه داد: خوشبختانه کلاس‌های ورزش صبحگاهی در فضای پارک کاملا رایگان است و افراد از هر سنی می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند؛ در واقع بانوان علاقه‌مند به حرکات ورزشی می‌توانند روزهای فرد از ساعت 7:30 تا 8:30 در ورزش‌های صبحگاهی حضور داشته باشند. همچنین کلاس‌های ورزشی «یوگا» و «پیلاتس» نیز به ترتیب طی روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه (ساعت 18 تا 19) و روزهای دوشنبه و چهارشنبه (ساعت 8 تا 9) به صورت کاملا رایگان برگزار می‌شود.


جعفری با اشاره به این‌که بانوان می‌توانند طی روزهای سه‌شنبه عصر، از ساعت 18 تا 19 از کارگاه‌های مشاوره رایگان با مضامینی از جمله مهارت‌های زندگی، همسرپروری و فرزندپروری برخوردار شوند، تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف نیز با توجه به نیاز بانوان، سمینارهای رایگان برگزار می‌شود. به عنوان مثال در طول هفته سلامت، سمینارهایی از جمله پیشگیری از سرطان و طب سنتی برگزار و با استقبال خوبی مواجه شد.


مدیر پارک بانوان زنجان همچنین با اشاره به این‌که بانوان زیادی طی هفته قوه قضاییه، از مشاوره‌های رایگان حقوقی در راستای آگاهی از حقوق خانواده و اجتماعی بهره‌مند شدند، یادآور شد: خوشبختانه بازارچه عرضه محصولات مختلف از جمله محصولات خوراکی و صنایع دستی نیز توسط تعدادی از زنان سرپرست خانوار در فضای پارک راه‌اندازی شده است و عموم بانوان می‌توانند برای خرید مایحتاج خود به این مکان مراجعه کنند.


جعفری خاطرنشان کرد: علاوه بر این، علاقه‌مندان برای آموزش امور هنری می‌توانند به فرهنگسرای زندگی مراجعه کنند و علایق خود را در فضایی فرح‌بخش و آرام بیاموزند. در حال حاضر نیز کارگاه‌هایی از جمله سفالگری، نقاشی روی سفال، قصه‌گویی، نقاشی برجسته، چرم‌دوزی و گلیم‌بافی دایر است.


به گزارش ایسنا، پارک بانوان شرق زنجان در بزرگراه 22 بهمن، ضلع شمال غربی پارک ملت واقع شده است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.