فرماندار طارم گفت: 86 پروژه از محل اعتبارات ابلاغی در این شهرستان اجرا خواهد شد .


ستار صفری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با بیان این‌که شروع پروژه‌های جدید ممنوع است، اظهار کرد: اولویت اصلی تخصیص اعتبارات امسال تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، پروژه‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسد و پرداخت مطالبات پیمان‌کاران است .


وی میزان اعتبارات ابلاغی به شهرستان طارم در سال 98 را معادل 174 میلیارد و 490 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: اعتبارات ابلاغی از سه محل تملک دارایی و سرمایه‌ای استان، درآمد حاصل از سه درصد صادرات نفت خام و گاز طبیعی و قانون استفاده متوازن از امکانات کشور تامین خواهد شد .


صفری با بیان اینکه اعتبارات ابلاغی از محل تملک دارایی و سرمایه‌ای استان به شهرستان طارم معادل 4 میلیارد 900 میلیون تومان است، اظهار کرد: از این میزان، تخصیص یک  درصد اعتبار به بسیج (64 میلیون تومان)، 10 درصد به حوزه آب‌رسانی (644 میلیون تومان)، 5 الی 8 درصد به طرح هادی روستایی (322 میلیون تومان) و 5 درصد پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها (762 میلیون تومان) الزام قانونی دارد .


این مسئول اعتبارات ابلاغی از محل درآمدهای حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی را معادل 9 میلیارد 800 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: یک درصد این اعتبار معادل 983 میلیون ریال به بسیج اختصاص خواهد یافت .


وی سهم شهرستان طارم از اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته را  معادل 2 میلیارد و 700 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بر این اساس اعتبارات ابلاغی به شهرستان از محل تملک دارایی و سرمایه‌ای استان 28 درصد، درآمدهای حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی 56 درصد و قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته 15 درصد خواهد بود .


فرماندار شهرستان طارم در ادامه با بیان اینکه 86 پروژه از محل اعتبارات ابلاغی در شهرستان اجرایی خواهد شد، تاکید کرد: انتظار است مدیران شهرستان پیگیری‌های جدی را در عملیاتی نمودن پروژه‌ها داشته باشند .


صفری همچنین تاکید کرد: مدیران تلاش کنند از 1.5 درصد سهم استان از اعتبارات ملی سهم بیشتری برای شهرستان جذب کنند .


وی با بیان اینکه 24 روستا در شهرستان فاقد دهیاری است، تصریح کرد: اعتباراتی که در قالب مالیات بر ارزش افزوده برای این روستاها تخصیص خواهد یافت اولویت حل مشکل آب شرب این روستاها خواهد بود در غیر این صورت صرف عمران و آبادانی روستا خواهد شد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.