مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان، از تسهیل روند ثبت‌نام در طرح کارورزی امسال خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان، محمدرضا یوسفی با بیان اینکه ساز و کار طرح کاروزی در سال‌جاری نسبت به سال قبل تغییرات اساسی دارد و دامنه شمول آن به‌خصوص در بحث شرایط سنی تا 35 سال افزایش یافته و سقف کمک‌هزینه کارورزی در سال‌جاری نیز افزایش داشته است، گفت: این تغییرات می‌تواند نوید رشد استفاده از مزایای این طرح از طرف فارغ‌التحصیلان کارفرمایان باشد.

 

وی با بیان اینکه بیکاری دانش‌آموختگان یکی از مسائل مورد توجه سیاست‌گذاران است، ادامه داد: این موضوع به لحاظ اهمیت بازار کار برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به‌عنوان مرکز ثقل اقتصادی – اجتماعی و به لحاظ نقش‌های اجتماعی محول شده به دانش‌آموختگان برای نیل به اهداف توسعه کشور اهمیت دارد.

 

این مسئول یادآور شد: با اجرای طرح کارورزی، قابلیت اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی بیکار افزایش یافته و در نتیجه نرخ بیکاری این قشر در جامعه کاهش و تعداد افراد تحصیل‌کرده شاغل افزایش می‌یابد و از سوی دیگر با توجه به ورود افراد تحصیل‌کرده به چرخه تولید، بهره‌وری بنگاه‌های تولیدی نیز شاهد افزایش خواهد بود.

 

به گفته یوسفی، کارجویان فارغ‌التحصیل دانشگاهی می‌توانند با مراجعه به سایت کارورزی به آدرس karvarzi.tvto.ir در  این طرح ثبت نام کنند. همچنین کارفرمایان می‌توانند با ثبت‌نام در این طرح به مدت 2 سال از معافیت بیمه‌ای برخوردار شوند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.