رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انتقال رشته‌ها در محور آمایش سرزمینی و توسعه اقتصادی منطقه‌ای در سال‌جاری انجام خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محمد‌مهدی طهرانچی عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های تحقیقاتی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، در جمع خبرنگاران و در رابطه با اقداماتی که در سال‌جاری انجام خواهد شد، اظهار کرد: چیزی که باید اتفاق بیافتد این است که ما به دنبال انتقال رشته‌ها در محور آمایش سرزمینی و توسعه اقتصادی منطقه‌ای هستیم، شاید آنچه که امروز بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز داریم، جابه‌جایی رشته‌ها به جای ایجاد رشته‌های جدید باشد.


وی در ادامه افزود: آنچه که ما به دنبال آن هستیم، این است که دانشگاه آزاد با توجه به گستردگی و حضورش در شهر‌های مختلف باید مطابق با اقتصاد آن شهر خود را سازگار کند تا به اقتصاد و بهره‌وری آن منطقه نیز کمک کرده باشد. با این نگاه یک جابه‌جایی‌های رشته‌ای را شروع کرده‌ایم که در سال آینده تکمیل خواهد شد تا بتوانیم متناسب با هر منطقه به تربیت جوانان آن بپردازیم تا جوانان ما برای حضور در صحنه اشتغال دانش‌بنیان آماده شوند.


 

این مسئول با اشاره به تاثیر تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش‌های مختلف جامعه، تصریح کرد: کاری که دانشگاه باید انجام دهد این است که ما بر این باوریم که باید خودمان را متناسب با نیاز‌های انسانی و نیاز‌های پشتیبانی تطبیق دهیم. به عنوان مثال، امروز این آزمایشگاه به عنوان یک پشتوانه برای بخش‌های صنعتی منطقه وارد بحث می‌شود.

 

طهرانچی ادامه داد: دانشگاه یک تولیدکننده نیست، بلکه یک گره‌گشا از تولیدات است که همواره بر این راستا مراکز تحقیقاتی مجهز شده است و راه‌اندازی و خدمت‌‍‌دهی آن را نیز هموار کرده‌ایم تا با قواعد جدیدی بتواند به‌راحتی پشتوانه صنعت باشد و بخش خصوصی از آن استفاده کند.


 

این مسئول یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی این افتخار را داشته است که بتواند به عنوان یک پشتوانه، حرکت‌های اشتغال‌زایی دنیا و شرکت‌های دانش‌بنیان را وارد عرصه کند. این اقدام جدیدی است که در سال پیش‌‍‌رو نتیجه‌اش را خواهیم دید.

 

وی در رابطه با شهریه سال تحصیلی جدید این دانشگاه، تصریح کرد: افزایش شهریه وابسته به شهر‌های مختلف و شرایط رشته‌ها است که اکنون با توجه به تطبیق سال مالی با سال تحصیلی، طی یک ماه آینده مشخص می‌شود که در هر شهر و کد رشته، شهریه‌ها چگونه خواهد بود. این ارقام‌ در سراسر کشور یکسان نیست، زیرا شهریه‌های هر واحد با توجه به مزیت‌ها و قابلیت‌های آن تعیین می‌شود.


 

این مسئول خاطرنشان کرد: هیئت‌ امنای مرکزی یک متوسط رشدی حدود 14 درصد را برای شهریه‌های سال تحصیلی جدید پیش‌بینی کرده است که در حقیقت برای رشته‌های مختلف است، چون شهریه متغیر و ثابت مختلف بوده ولی متوسط رشد بیش از 14 و 15 درصد نخواهد شد، مگر در رشته‌هایی که به طور مثال شهریه متغیر‌ آن‌ها 20 درصد باشد.

 

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از پروژه‌های تحقیقاتی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان نیز بازدید کرد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.