معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نخستین دانش شهر این دانشگاه با رویکرد شهر هوشمند در واحد نجف آباد تأسیس می‌شود.
به گزارش ایسنا، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، اظهار کرد: فرصت‌های منحصر به فردی در این دانشگاه وجود دارد و واحد نجف آباد یکی از واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی با تأکید بر لزوم حرکت به سمت نسل سوم دانشگاه‌ها، افزود: برای دستیابی به نسل سوم دانشگاه، باید فضایی ایجاد کنیم که اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان به این باور برسند که در دانشگاه سهم دارند. باید نقاط ضعف و قوت را بشناسیم و نگاهی سیستمی و کلان به حوزه فناوری و نوآوری داشته باشیم.
دکتر دهقانی فیروزآبادی افزود: باید نیازهای جدید جامعه و کشور را شناسایی کنیم و بر اساس این شناخت به باز تعریف نقش و جایگاه دانشگاه برسیم. دراین راستا قرار است نخستین دانش شهر دانشگاه آزاد اسلامی در کشور با رویکرد شهر هوشمند، به منظور استقرار مراکز رشد و واحدهای فناور و ایجاد پارک‌های علم و فناوری، مجتمع‌های صنفی و خدماتی در واحد نجف آباد تأسیس شود.
پیشگامی دانشگاه آزاد در دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین
دکتر دهقانی فیروزآبادی همچنین در بازدید از مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، گفت: امروز نیازمند آن هستیم تا به دور از هر گونه شعار و بزرگنمایی شناخت خود نسبت به نقاط ضعف و قدرتمان را واقعی کنیم و بر اساس نقاط قوت و توانمندی‌هایمان برنامه‌ریزی و پیش‌روی کنیم.
وی اظهار کرد: دانشگاه‌های نسل اول آموزش محور بودند و افراد با گرفتن مدرک مشغول به کار می‌شدند؛ در نسل دوم، دانشگاه به سمت پژوهش محور بودن سوق یافت و در نسل سوم، کارآفرینی محور فعالیت‌های دانشگاه شد و امروز در حال گذر از نسل سوم به چهارم دانشگاه‌ها هستیم، نسلی که در آن، دانشگاه جامعه را هدایت می‌کند.
دکتر دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: در دانشگاه‌های نسل سوم با توجه به شرایط، نیازمند مؤلفه‌هایی نظیر مراکز رشد، فعالیت‌های دانش‌بنیان و حرکت‌های شتاب‌دهنده هستیم و روش مدیریت در این نوع دانشگاه‌ها مبتنی بر هدایت جامعه به سمت کارآفرینی است. از این رو باید فرصت‌ها را به نحو احسن شناسایی کرده و در جهت استفاده بهینه از این فرصت‌ها، گام‌های عملی برداریم.
بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد، وی تصریح کرد: اگر چه در گذشته دانشگاه‌های دولتی در نسل اول و دوم دانشگاه‌ها، پیشگام بوده‌اند، ولی دانشگاه آزاد اسلامی است که در دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین پیشگام و پیشقدم است تا بتواند برای کشور منشاء خیر و برکت باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.