برداشت 126 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی از مزارع شهرستان طارم آغاز شده است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، طارم یکی از شهرستان‌های مستعد استان زنجان در حوزه کشاورزی است که سالانه سهم بسیار زیادی در حوزه تامین مایحتاج کشاورزی استان ایفا می‌کند.

 

تنوع بالای آب و هوایی هندوستان ایران سبب شده است که این شهرستان از ظرفیت بالایی در کشت انواع محصولات برخوردار باشد، تا جایی که کشاورزان طارمی سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات را روانه بازار می‌کنند که در این بین سهم زیتون از همه محصولات بیشتر است.

این روزها که همه جای طارم رنگ کار و تلاش به خود گرفته است، کشاورزان طارمی مشغول برداشت گوجه‌فرنگی از مزارع خود هستند. این کشاورزان زحمت‌کش طی سال زراعی جاری 2800 هکتار از اراضی خود را به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص داده‌اند و تعداد بهره‌برداران محصول گوجه‌فرنگی در شهرستان طارم 3000 نفر است.

 

گوجه‌فرنگی تولیدی این شهرستان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب منطقه از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار بوده و همه ساله مقداری از محصول تولیدی جذب صنایع تبدیلی شده و بخش اعظم آن به مصرف تازه‌خوری می‌‌رسد.

 

گوجه‌فرنگی تولیدی کشاورزان طارمی علاوه بر مصرف در داخل استان زنجان، به سایر استان‌‌ها و نیز کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.