مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: آینده روشن با تربیت درست کودکان محقق می‌شود.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فاطمه کرباسی ظهر امروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ائل که با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندانی چون فرهاد قائمیان، داوود فتحعلی‌بیگی و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: زمانی آینده روشنی که برای کشور ترسیم شده، محقق می‌شود که تربیت کودکان به درستی انجام شود.


این مسئول ادامه داد: هنر اهمیت بالایی در زندگی جوامع بشری دارد و تاثیر آن در زندگی جوامع مختلف به راحتی قابل مشاهده است و هنر شیوه غیرمستقیم خوبی برای آموزش بسیاری از مسائل در جامعه، تزریق نشاط و تاکید و آموزش بر مهارت‌های زندگی است.



وی با اشاره به اینکه خلاقیت موهبتی است که نه تنها در وادی هنر، بلکه در بحث جغرافیایی نیز تعیین‌کننده راه و روش زندگی خواهد بود، گفت: در حال حاضر هنر در بخش پزشکی نیز گام برداشته و تئاتردرمانی و موسیقی‌درمانی موضوعی است که در جامعه امروزی مورد توجه است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یادآور شد: فارغ از آنچه که گفته شد نباید فراموش کرد که ترسیم آینده روشن برای جامعه، جز با توجه به کودکان و تربیت درست آن‌ها محقق نخواهد شد.


دبیر اجرایی چهارمین جشنواره ائل نیز در ادامه این مراسم، اظهار کرد: برگزاری جشنواره ائل موجب ایجاد شور و نشاط بین کودکان شده است.



ساسان قجر با اشاره به آثار ارسالی به جشنواره، ادامه داد: از ۴۷ اثر نمایشی رسیده به جشنواره ائل ۹ اثر به بخش اصلی راه یافت و خوشبخانه در بخش گالری عکس نیز عکس‌ها سبب ایجاد روحیه نشاط و شادابی شده و در بخش موسیقی نیز ملودی‌ها سازگار با روحیات کودکان بود و برای آنان زمینه شادی را فراهم می‌کرد.


وی با اشاره به حمایت‌های انجام شده، استقبال از جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد.


در ادامه این مراسم، دبیر بخش موسیقی جشنواره ائل نیز با اشاره به ارسال ۱۵۰ اثر در بخش تک‌نوازی جشنواره «ائل» در زنجان، گفت: این آثار از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.



کیارش میرمحمدرضایی ادامه داد: موسیقی کودک اهمیت بسیاری دارد و امیدواریم با حمایت از این بخش شاهد برگزاری بیستمین جشنواره موسیقی کودک باشیم.


وی با ارائه گزارشی از آثار رسیده به بخش موسیقی جشنواره، افزود: بخش موسیقی جشنواره ائل در دو بخش تک‌نوازی و گروه‌نوازی اجرا شد که در بخش تک‌نوازی در سه رده سنی برای کودکان زیر ۱۲ سال و بخش گروه‌نوازی نیز در دو قسمت گروه‌نوازی کودکان و گروه‌نوازی موسیقی کودکانه توسط بزرگسالان اجرا شد.


در ادامه، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان نیز با بیان اینکه توجه به هنر از شاخص‌های توسعه‌یافتگی هر جامعه است، اظهار کرد: امروز اختتامیه جشنواره‌ای را جشن می‌‌گیریم که هنر سوم، پنجم و هفتم است.



مریم شعبانی ادامه داد: در حال حاضر در جامعه پرداختن به مولفه‌های فرهنگی موجب رشد کشور می‌شود و این در حالی است که در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته به این مولفه توجه زیادی شده است.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.