مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: سهمیه مصوب استان برای احداث واحدهای مسکونی روستایی خسارت دیده 300 فقره است.

 

سجاد صنعتی‌منفرد در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: سهمیه مصوب استان برای احداث واحدهای مسکونی روستایی خسارت دیده 300 فقره و برای واحدهای شهری 80 فقره است که تاکنون  305 واحد مسکونی برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد 13 فقره منجر به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده است .

 

این مسئول ادامه داد:  5866 پرونده برای واحدهای خسارت‌دیده در استان زنجان تشکیل شده استت که از این تعداد 32 درصد از واحدهای خسارت‌دیده، تعمیری بوده و 68 درصد واحدها نیز احداثی بوده و باید بازسازی شوند .

 

وی مبلغ تسهیلات تخصیص یافته برای احداث واحدهای خسارت‌دیده شهری و روستایی امسال را 160 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای هر واحد احداثی روستایی ۴۰ میلیون تومان و شهری نیز 50 میلیون تومان  تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله که 3 سال دوره تنفس دارد، در نظر گرفته شده و این تسهیلات به مدت 12 سال اقساط ‌بندی خواهد شد .

 

صنعتی‌منفرد با بیان اینکه در بخش تسهیلات تعمیری نیز 45 میلیارد ریال تخصیص یافته است، تصریح کرد: باید در احداث و تعمیر واحدهای خسارت دیده، همه مقررات فنی و اجرایی ساختمان لحاظ شود، تا در بلایای طبیعی ایمنی بالایی داشته باشد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.