مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری تعداد ۱۲ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۳۵۲ تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان ثبت شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، از زنجان، عبدالحسین علی اکبری با اعلام این خبر، اظهار داشت: تردد وسایل نقلیه با 56 دستگاه تردد شمار برخط در محورهای بین شهری استان و 18 دستگاه منصوبه در ورود و خروج محورهای مواصلاتی استان کنترل می شود.

وی افزود: بیشترین تردد در ورودی آزاد راه قزوین – زنجان با 488.789 تردد و کمترین تردد در محورتکاب- دندی با 17.739 جابجایی ثبت شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: 24 درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است در حالیکه میانگین کشوری 15درصد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان ادامه داد: استان زنجان در رتبه 8 ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده­ها قرار دارد و میانگین کارکرد دستگاههای ترددشمار در این مدت 98 درصد بوده‌است.

علی اکبری گفت: بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه قزوین - زنجان با 657 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور تکاب – دندی با 24  تردد در ساعت ثبت شده است.

وی بیان داشت: نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در کل محورهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت 57 وسیله نقلیه سنگین در ساعت بوده است در حالیکه میانگین کشوری این نرخ 55 وسیله نقلیه سنگین  در ساعت بوده و استان زنجان رتبه 13 را در کشور داراست.

علی اکبری افزود: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در ورودی و خروجی های آزادراه­ها و محورهای ترانزیت استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت  آزادراه زنجان-قزوین ، آزادراه زنجان-تبریز ، ترانزیت زنجان- ابهر و زنجان - میانه می­‌شود جمعا 1.666.015 تردد است که حدود75درصد از کل تردد در محورهای ورود و خروج استان است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان از کل ترددهای صورت گرفته در جاده­ های استان در اردیبهشت ­ماه گذشته از دیدگاه آماری 3درصد با تخلف سرعت غیرمجاز، 1درصد سبقت غیرمجاز و 8 درصد با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است.

علی اکبری خاطرنشان کرد: همچنین از کل تردد های صورت گرفته در آزادراه های استان و محور ترانزیت زنجان – ابهر و زنجان – میانه  با توجه به نصب سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای فوق حدود 20 هزار تخلف سرعت غیر مجاز انجام شده است.

وی بیان داشت: حدود یک درصد ترددهای صورت گرفته در محورهای ذکر شده بوده که نشان دهنده سهم قابل توجه سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در کاهش سرعت و تصادفات جاده ای است.

این مسئول ادامه داد: ساعت اوج ترافیک در مجموع محورهای استان بین ساعات 18 الی 20 است و اوج تخلف سرعت غیرمجاز نیز در ساعات بعد از نیمه شب تا 5 صبح اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.