شهریار اماموردی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بیمار مرگ مغزی به نام 'صغری کاظمی' به دلیل تصادف در مرکز آموزشی درماتی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان بستری شده بود.
وی اظهار داشت: پس از اطلاع مرگ مغزی این بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده به ویژه همکاری فرزندان این مرحوم، اقدام ایثارگرانه به اهدای سه عضو بیمار منجر شد.
اماموردی خاطرنشان کرد: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای کبد و کلیه ها به بیماران نیازمند به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.
مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: نسوج (بافت) این بیمار مرگ مغزی نیز برای استفاده بیماران نیازمند اهدا شد که طبق برآوردهای انجام شده کیفیت زندگی 58 بیمار نیازمند را ارتقا می دهد.
وی اضافه کرد: تا کنون و از ابتدای سال جاری 6 مورد مرگ مغزی در مراکز بیمارستانی این استان توسط کادر اموزش دیده شناسایی شد که از این تعداد چهار مورد به اهدای عضو و 2 مورد دیگر یکی عدم رضایت و دیگر قابلیت اهدا نداشت.
اماموردی افزود: در سال گذشته، 18 مورد اهدا عضو در این استان به ثبت رسید که از این تعداد 2 مورد عدم موفقیت در رضایت گیری وجود داشت و چهار مورد از موارد شناسایی هم قابلیت اهدا عضو نداشتند.
به گزارش ایرنا، پیش از این نیز اواسط فروردین امسال سه عضو بیمار مرگ مغزی به نام 'رضا شفیعی'32 ساله ساکن تهران که بر اثر تصادف رانندگی در قیدار استان زنجان در بیمارستان امیر المومنین بستری شده و سپس برای انجام اقدامات لازم به مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی شهر زنجان اعزام شده بود که در نهایت برای اهدا به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.
شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال 87 آغاز به کار کرده است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.