به گزارش ایرنا، چندی پیش خبری در رسانه های محلی استان مبنی بر مجوز رسمی سه نفر از مجموعه مدیریت شهری زنجان به کشور سوئیس منتشر، موضوعی که از سوی مسئولان استانداری نیز تایید شد اما برخی خبرها از حضور غیر قانونی چند نفر دیگر حکایت داشت.
رضا عسگری فرماندار زنجان روز سه شنبه پیرامون این موضوع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آیین نامه سفرهای خارجی اعضای شورای اسلامی کمیته ای در وزارت کشور وظیفه بررسی و تایید سفرهای خارجی شوراهارا عهده دار بوده و مجوز مربوطه پس تایید این کمیته صادر می شود.
وی اظهار داشت: پس از ارسال مصوبه شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص سفر تعدادی از اعضای این شورا برای حضور در نشست اکو در مقر ژنو سوئیس به فرمانداری، موضوع در هیات تطبیق مطرح و برای طی مراحل قانونی به مراجع ذیربط ارسال شد.
این مسئول ادامه داد: در نهایت وزارت کشور نیز تنها با سفر یک عضو شورای اسلامی شهر زنجان به کشور سوئیس موافقت کرده و همچنین حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور نیز با سفر شهردار و یکی از مدیران حوزه سرمایه گذاری شهرداری زنجان برای این سفر موافقت کرده است.
فرماندار زنجان با اشاره به سفر سه عضو شورای اسلامی شهر زنجان و چهار نفر از مجموعه شهرداری به کشور سوئیس، افزود: سفر نایب رئیس و یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر و نیز 2 نفر از پرسنل شهرداری فاقد وجاهت قانونی بوده و قابل پیگیری است.
عسگری ادامه داد: بر این اساس تخلف 2 عضو شورای اسلامی شهر در این سفر محرز و پرونده آنان به شورای حل اختلاف شوراهای اسلامی استان برای رسیدگی ارسال شده و موضوع سفر غیرقانونی کارکنان اعزامی نیز از سوی معاونت عمرانی استانداری مورد بررسی خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: فارغ از تخلف نایب رئیس و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان حضور هیاتی از زنجان در نشست اکو زمینه مناسبی برای معرفی این استان و فرصت های سرمایه گذاری فراهم می کند.
عسگری خاطرنشان کرد: موضوع هزینه های سفر در دست بررسی بوده و بی شک در صورت احراز هرگونه تخلف براساس قانون برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

**مجوز برای سفر یک عضو شورا و 2 مدیر شهرداری صادر شده است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و پرسنل شهرداری زنجان درخواست مسافرت به کشور سوئیس را داشتند که فرآیندهای قانونی آن در استان طی شد.
مهرداد سلطانی افزود: بر این اساس مجوز نهایی منوط به موافقت وزارت کشور بود که در نامه وزارت کشور، صدور مجوز نهایی برای یک عضو شورای شهر و 2 نفر از پرسنل شهرداری قید شده بود.
به گفته وی، علت حضور سه نفر از مجموعه مدیریت شهری و شورا برای شرکت در نشست اکو در ژنو سوئیس و معرفی طرح های شهری زنجان انجام گرفته بود.
مجوز سفر سوئیس برای مجموعه مدیریت شهری شامل یک عضو شورای اسلامی شهر و 2 نفر از مدیران شهری از سوی مسئولان استانی اعلام شد تا جایی که چندی پیش رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در این خصوص گفته بود که این سفر هزینه ای به شهرداری تحمیل نمی کند، زیرا دعوتنامه ای به اعضای شورای شهر و شهرداری برای حضور در نشست اکو در ژنو سوئیس ارسال شده بود.
اسماعیل دویران به این مهم اشاره کرد که پیش از این نیز سازمان فرهنگی اکو 10 میلیارد تومان اعتبار به زنجان اختصاص داده بود، که این اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه به شهرداری اختصاص یافته است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.