به گزارش ایرنا فتح الله حقیقی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: موضوع پیش خرید گندم توسط دلالان در برخی مناطق استان درشورای تامین استان مطرح شده و مراجع و دستگاهای اجرایی مرتبط مامور پی گیری آن هستند.
وی ادامه داد: همه باید بدانند با کسانی که در این شرایط بیایند و دلال بازی کنند و سیستم را به هم بریزند برخورد می شود.
حقیقی به تجربه ثابت نگه داشتن قیمت گوشت گرم مرغ با نرخ مصوب 11 هزار و 500 تومان در استان اشاره کرد و اظهار داشت: این قدرت را داریم که با دلال بازی در پیش خرید گندم با قیمت های بالاتر نیز برخورد کنیم.
استاندار زنجان تصریح کرد: هیچگونه نگرانی از بابت خروج غیر قانونی گندم از استان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه با تدابیر اتخاذ شده هم اکنون بالغ بر 200 هزار تن ذخیره گندم در سیلوهای استان موجود است، گفت: با خرید های جدید این ذخیره از سیلوها خارج می شود و تولید امسال جایگزین آن می شود.
حقیقی از تولید 510 هزار تن گندم در سال زراعی گذشته در استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: سیلوهای این استان ظرفیت ذخیره سازی 630 هزار تن گندم را دارد.
استاندار زنجان با بیان اینکه ترمیم قیمت تضمینی خرید گندم به دولت پیشنهاد شده است، گفت: تولید و توزیع گندم در چارچوب قانون صورت خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا با نزدیک شدن به زمان برداشت و خرید تضمینی گندم در زنجان، تحرک برخی دلالان از استانهای همجوار برای پیش خرید این محصول راهبردی با نرخ هر کیلوگرم 25 تا 30هزار ریال در برخی مناطق استان زنجان مشاهده شده است.
3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.