میرحیدر رضوی روز یکشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این مبلغ، بیش از یک هزار و 14 میلیارد و 678 میلیون ریال به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان زنجان واریز شده است.
وی خاطرنشان کرد: مبلغ پرداختی به شهرستان خدابنده نیز بیش از 318 میلیارد و 739 میلیون ریال است.
رضوی با بیان اینکه بیش از 295 میلیارد و 441 میلیون ریال به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان ابهر پرداخت شده، افزود: سهم شهرستان خرمدره بیش از 131 میلیارد و 888 میلیون ریال است.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: بیش از 90 میلیارد و 119 میلیون ریال به شهرستان طارم و 78 میلیارد و 342 میلیون ریال نیز به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان ماهنشان واریز شده است.
این مسئول ادامه داد: مبلغ پرداختی به شهرستان ایجرود بیش از 70 میلیارد و 476 میلیون ریال و شهرستان سلطانیه نیز 55 میلیارد و 702 میلیون ریال است.
وی گفت: این مالیات 9 درصد بهای تمام‌‌شده محصولات بوده که توسط خریداران پرداخت می‌‌شود و طبق قانون 3 درصد از مجموع مالیات بر ارزش افزوده جهت عمران و آبادانی شهرها و روستاها به شهرداری‌ها و دهیاری ‌ها پرداخت می‌‌شود.
رضوی تصریح کرد: ضروری است مردم بدانند که مالیات پرداختی از سوی آن‌ها برای رفاه و آبادانی خود مردم و مناطق هزینه می‌شود و به عبارت دیگر، مردم با پرداخت مالیات نقش پررنگی در توسعه شهرها و روستاها دارند.
این مسئول خاطرنشان کرد: یک درصد از این مالیات صرف بهداشت و درمان شده و پنج درصد آن نیز جزء منابع درآمدی استان محسوب و به حساب خزانه دولت واریز می‌شود.
وی اظهار داشت: 70 درصد مبالغ به حساب شهرداری‌ها و 30 درصد نیز به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود.
به گزارش ایرنا، مالیات بر ارزش افزوده، نوعی مالیات غیرمستقیم است که به‌صورت مرحله‌ای و زنجیروار از تولید‌کننده، توزیع‌کننده، فروشنده و در نهایت از مصرف‌کننده اصلی دریافت شده و یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها محسوب می‌شود.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.