به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از امور مالیاتی لرستان، محمدرضا محمدی افزود: مطابق قانون، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، حداکثر 15 روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را از طریق سایت عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به آدرس WWW.EVAT.IR ارایه و مالیات و عوارض ابرازی را پرداخت نمایند.
وی اظهار داشت: بنابراین روز شنبه 15 دی ماه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه دوره مذکور خواهد بود.
محمدی خاطرنشان کرد: مودیان مالیاتی به منظور برخورداری از هرگونه تسهیلات قانونی و جلوگیری از تعلق جرایم مالیاتی نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در موعد مقرر اقدام نمایند.
مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان اضافه کرد: رقم پرداختی به شهرداری ها و دهیاری های استان از محل دریافتی عوارض ارزش افزوده طی هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 برابر افزایش یافته که در این راستا امسال 790 میلیارد ریال عوارض به این نهادها پرداخت شده است.
محمدی گفت: از این رقم، بیش از 520 میلیارد ریال به شهرداری ها اختصاص یافته و 270 میلیارد ریال نیز سهم دهیاری ها بود و هشت ماهه نخست سال 96 مبلغ 390 میلیارد ریال به این دستگاه ها واریز شده است.
وی ادامه داد: براساس قانون، نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده 9 درصد بوده که سه درصد آن به شهرداری ها و دهیاری ها، یک درصد جهت بخش بهداشت و درمان تحت عنوان مالیات سلامت و پنج درصد باقیمانده به مالیات اختصاص دارد و به حساب خزانه واریز می شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان اضافه کرد: همچنین امسال بیش از 30 میلیارد ریال از محل مالیات و عوارض بر ارزش افزوده به جمعیت عشایری استان پرداخت شده که در مقایسه با سال گذشته 2 برابر افزایش یافته است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.