دکتر جعفر زنجانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، پیرامون تاثیر فناوری های روز در ارتقای سطح آموزش و یادگیری افزود: در فرآیند آموزش، مهمترین و نخستین رسانه و تکنولوژی آموزشی خود معلم است، بر همین اساس الزام استفاده از فناوری های روز متناسب با موقعیت و محیط یادگیری تعیین می شود.
وی اظهار داشت: استفاده از تخته هوشمند، نرم افزارهای آموزشی و دیگر موارد به حتم بر اساس محیط یادگیری و هدف آموزشی مورد نظر، ممکن است مطلوب و یا نامناسب ارزیابی شود، بنابراین ناظر بیرونی باید برای قضاوت خود در حوزه فناوری های نوین آموزشی دقت بیشتری داشته باشد.
رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دبیرخانه کشوری توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان در این استان مستقر است و در راستای برنامه عملیاتی این دبیرخانه، اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه، اطلاعات و دانش کافی برای استفاده از روش های نوین آموزش و فناوری های مورد نیاز را در اختیار دبیران سراسر کشور به ویژه دبیران استان قرار می دهد.
زنجانی خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری های مورد نیاز برای دبیران در مقطع متوسطه با برگزاری دوره های آموزشی انجام می شود.
به گفته این مسئول، سال تحصیلی جاری با برگزاری بیش از 100 کارگاه و دوره آموزشی، بیش از 32 هزار نفر ساعت آموزش دبیران در استان زنجان محقق شده است.
رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: همچنان که نقش تکنولوژی به عنوان کمک در تسهیل آموزش بسیار حائز اهمیت است، باید در انتخاب و استفاده از آن نیز استانداردها و اصول مربوطه رعایت شود که این اصول انتخاب، اهمیت بیشتری دارند.
زنجانی، به مساله به روز بودن معلمان در زمینه فناوری های جدید و تاثیر آن بر تعامل با دانش آموزان اشاره و اضافه کرد: پیشگام بودن معلم از دانش آموز ضروری است، آموزش و رابطه علمی بین معلم و شاگرد زمانی محقق می شود که قبل از آن رابطه عاطفی برقرار شده باشد و این مهم در صورتی محقق می شود که دانش آموز احساس کند معلمش سخن او را درک می کند و از جنس اوست.
وی تاکید کرد: سخن، تفکر و دغدغه این روزهای دانش آموزان متاثر از شرایط جهانی، مبتنی بر فناوری است، بنابراین ضرورت به روز بودن معلم در این حوزه وجود دارد.
رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان یاد آور شد: این اداره کل علاوه بر برگزاری دوره های متمرکز آموزشی، مطالعه و مطالبه، البته عوامل انگیزشی و نیازهای معلمان باید مورد توجه ویژه باشد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان 16 هزار معلم دارد که این تعداد برای تعلیم و تربیت 194 هزار و 186 دانش آموز در تلاش هستند.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.