به گزارش ایرنا، فتح‌الله حقیقی روز سه‌شنبه در دومین جلسه شورای اداری استان در سال جاری که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط کنونی وظایف بسیار مهمی بر عهده همه مردم و مدیران بوده و هر کس در حیطه وظایف و اختیارات خود باید به ایجاد جو آرام کمک کند.
وی با بیان اینکه تلاش تمام مسئولان، آرام نگه داشتن جامعه است، خاطرنشان کرد: دشمن 40 سال است که دشمنی می‌کند اما امروز به اوج دشمنی و شیطنت خود رسیده که برای جلوگیری از ناامیدی آحاد جامعه و جلوگیری از تحلیل غلط از سوی بیگانگان باید جامعه را آرام نگه داریم.
حقیقی افزود: کمترین تاثیر آرام نگه داشتن جامعه، جلوگیری از تحلیل غلط بیگانگان است.
استاندار زنجان تصریح کرد: باید ضمن آرام نگه داشتن جامعه، حداکثر تلاش خود را انجام داده ایم تا عوارض و مشکلات استان به مرکز سرازیر نشود.
وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی استان، گفت: چابک‌سازی مدیریت، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها است که در این راستا تلاش شد مدیران و بدنه دستگاه‌ها در بین مردم حضور داشته و پاسخگویی مطلوبی به مردم داشته باشند.
حقیقی خاطرنشان کرد: جلسات محوری به‌صورت عملیاتی تشکیل شده و جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به تفکیک واحدهای تولیدی در واحدهای مشکل‌دار تشکیل شده و مسائل و مشکلات این واحدها به‌صورت عملیاتی و حضوری، بررسی و حل می شود.
استاندار زنجان تصریح کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته و با هماهنگی و تعامل تمام مدیران و مسئولین استان، فضای مطلوب کسب و کار در استان وجود داشته و این استان، رتبه دوم کشور در بهبود فضای کسب و کار و رتبه سوم در تامین امنیت سرمایه‌گذاری را دارد.
این مسئول افزود: همچنین در سایه تلاش تمام مدیران در سال 97 علاوه بر جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، 6 واحد تعطیل نیز به چرخه تولید در استان بازگشت.
وی با اشاره به کسب رتبه اول در مازاد درآمد استان، گفت: این مهم به دلیل ایجاد منابع درآمدی جدید، سرمایه‌گذاری خارجی در استان و همچنین انتقال دفتر کار واحدهایی به استان است که پیش از این دفترشان در تهران بود.
حقیقی با بیان اینکه در بحث اشتغال، تلاش و تاکید بر بومی‌سازی است خاطرنشان کرد: هفته آینده 100 نفر از نیروهای بومی در شرکت ایران‌ترانسفو استخدام می‌شوند.
حقیقی با اشاره به تلاش مجموعه مدیران استان در ثابت نگه داشتن قیمت مرغ در 11هزار و 500 تومان، تصریح کرد: به‌رغم اینکه قیمت مرغ در سایر استان‌ها از 146 هزار ریال تا 170 هزار ریال بود، این قیمت را ثابت نگه داشتیم.
وی ادامه داد: عوارض کنترل قیمت مرغ این بود که به دلیل یکسان نبودن قیمت در کشور، قاچاق مرغ از استان زنجان وجود داشت اما با این حال، نهایت تلاش را به کار بردیم تا قیمت ثابت بماند.
استاندار زنجان تصریح کرد: تمام مسئولان استان در بارندگی‌های ابتدای سال به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم استان بودند که مشکلات برای استان کمتر شود.
وی افزود: صداوسیما و تمام رسانه‌ها نیز خدمات انجام شده در پیشگیری از خسارت‌های ناشی از وقوع بارندگی را به نحو احسن اطلاع‌رسانی کردند.
حقیقی خاطرنشان کرد: در سایه این هماهنگی‌ها در بارندگی‌های ابتدای سال نیز موفق عمل کردیم چرا که از 15 روز قبل از آغاز بارندگی‌ها با مشارکت تمام مدیران و دهیاران و اعضای شوارهای شهر و روستا، انسجام خوبی شکل گرفت و با مدیریت مطلوب، خسارت قابل ملاحظه‌ای در استان مشاهده نشد.
این مسئول با اشاره به توجه ویژه به استان‌های سیل‌زده، اظهار داشت: تاکنون در 10 مرحله به ارزش بالغ بر 100 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی به استان‌های سیل‌زده کشور ارسال شده است.
وی افزود: موکب ستاد اربعین استان نیز در استان خوزستان و در شهرستان شادگان مستقر بوده و به خدمت‌رسانی و به طبخ غذا برای هموطنان سیل‌زده می‌پردازند.
استاندار زنجان با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «رونق تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: چابک‌سازی، یکی از راه‌های رسیدن به رونق تولید بوده و یکی از راه‌های رسیدن به چابک‌سازی نیز داشتن نقشه راه عملیاتی است.
وی افزود: امسال تمام ادارات استان در حوزه کاری خود 5 برنامه محوری را به عنوان نقشه راه در حال تدوین و نهایی کردن هستند.
حقیقی یادآور شد: ستادی در استان برای اجرایی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب به‌ویژه در 7 محور صادره از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شده است.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری گفت: آسیب‌شناسی انتخابات در استان زنجان آغاز شده است.
حقیقی افزود: هدف از این آسیب‌شناسی این است که انتخابات به انسجام، اتحاد و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ختم شده و قانون با اقتدار اجرا شود و به هیچکس بیش از حد قانون اجازه داده نشود.
به گزارش ایرنا، وزیر اطلاعات در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات مدیران و سربازان گمنام امام زمان (عج) در زنجان، مدیرکل جدید اطلاعات این استان را معرفی و منصوب کرد.
9556/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.