محمد محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انسجام و هماهنگی بیشتر موسسات خیریه و مراکز غیردولتی و همکاری آنها با سازمان بهزیستی اثر بخشی بهتری دارد و این نهاد مردمی است و مردم در امور مختلف از جمله فعالیت های مراکز و در یاری به جامعه هدف بصورت فعال مشارکت دارند.
وی اظهار داشت: بی‌تفاوتی و بی اعتنایی به جامعه و مردم یک بیماری اجتماعی است که در این حالت افراد جامعه نسبت به سرنوشت افراد نیازمند، معتادان، بیماران روانی مزمن و افراد آسیب دیده بی‌تفاوت می شوند.
این مسئول ادامه داد: درنقطه مقابل این حس، مسئولیت اجتماعی قرار دارد که در افراد حس نوع دوستی و انسانیت را برای کمک به افراد آسیب دیده اجتماعی، کودکان بی بضاعت و دیگر نیازمندان تقویت می کند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: جامعه‎‌ای که از سلامت و مسئولیت اجتماعی برخوردار باشد، بسیاری از مشکلات اجتماعی‌ به بهترین نحو قابل تحلیل و بررسی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: بی‌شک عمده‌ترین نهاد دولتی در جهت ساماندهی طیف آسیب‌پذیر جامعه، سازمان بهزیستی است از این رو فرهنگ سازی و آگاهسازی افراد جامعه در زمینه آسیب های اجتماعی انجام گرفته است.
به گفته محمدی، در زمان حاضر 2 هزار نفربصورت غیرمستقیم در مراکز تحت نظارت بهزیستی مشغول به کارهستند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 165 هزار و 290 مددجو تحت پوشش بهزیستی استان از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.