به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی زنجان دروز سه شنبه در کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان با اشاره به فعالیت صنفی دخانی با عناوین فریبنده در سطح شهر زنجان افزود: متاسفانه این واحدها چندان زیبنده شهر و مخاطب نیست و خود مشکلاتی به دنبال دارد.
دکتر پرویز قزلباش اظهار داشت: طی سال گذشته 9 جلسه سلامت و امنیت غذایی در استان برگزار شده و پیش بینی می شود امسال این رقم به 12 جلسه برسد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان نیز در این جلسه گفت: با توجه به فعالیت و تبلیغ واحدهای فعال در حوزه دخاینیان اخطارهای لازم صادر و حتی متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند.
صایینی اضافه کرد: در حالی که این واحدهای عرضه دخانیات تبلیغات غیر واقعی و فریبنده از قبیل سیگار ارگانیگ، برگ خاص را ارائه می کنند که غیر بهداشتی و بسیار مضر است.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس تا کنون 12 واحد متخلف در این حوزه شناسایی و با تشکیل پرونده برای رسیدگی به تخلفات به دادستانی معرفی شده است.
وی با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در طرح بسیج نوروزی نیز گفت:در بازه 20 اسفند تا 20 فروردین امسال 11 هزار و 602 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و 409 بازرسی نیز از اماکن عمومی بین راهی انجام گرفته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: طی این مدت 450 بازید مشترک انجام و تعداد 92 متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی اظهار داشت: در این طرح 684 اخطاریه بهداشتی به واحدها و عرضه مواد غذایی صادر و تعداد 20 مورد تعطیلی واحدها نیز به ثبت رسید.
صائینی افزود: 2 هزار و 620 سنجش با دستگاه پرتابل، 20 هزار و 146 مورد کلر سنجی و و بیش از 12 تن مواد غذایی فاسد و از تاریخ مصرف گذشته در استان توسط بازرسان کشف و معدوم‌سازی شد.

** بیش از 87 هزار نفر به اورژانس ها مراجعه کردند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز ادامه داد: طی ایام نوروز امسال 87 هزار و 171نفر به اورژانس بیمارستان های استان مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 35 درصد افزایش داشت.
دکتر علیرضا زراعتچی افزود: در همین مدت شمار ویزیت های اننجام گرفته توسط پرشکان عمومی در بیمارستان های استان 64 هزار و 533 نفر و شمار عمل های جراحی یکهزار و 604 مورد بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب 12 و 27 درصد افزایش نشان می دهد.
وی اضافه کرد: در این طرح تعداد نیروی کادر پرستاری با احتساب مامایی شیفت در طی یک 24 ساعت در بیمارستانهای دانشگاهی یک هزار و 474 نفر و متخصصان و دستیاران تخصصی نیز حدود 200 نفر بوده است.
این مسئول خاطر نشان کرد:در طرح بسیج نوروزی شمار کل ماموریت های منجر به اعزام و ماموریت های غیر تصادفی 16 و 17 درصد رشد داشت.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.