دکتر خدیجه ابراهیم خانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوعاتی در ارتباط با فرار مالیاتی پزشکان در کشور مطرح می شود و این در حالی است که سازمان بیمه سلامت به عنوان یکی از ارکان متولی امور سلامت و بیمه ای، نسخه های دریافتی از مراکز خصوصی و غیر دولتی را ماهانه به امور مالیاتی گزارش می کند.
وی اظهار داشت: این مهم حتی از تمامی ارگان های بیمه ای نیز گزارش گیری می شود و بر این اساس به صراحت می توان گفت که در این استان پزشکان فرار مالیاتی ندارند.
ابراهیم خانی با بیان اینکه پزشکان از جهات مختلفی کنترل می شوند اما هجمه های زیادی علیه آنها انجام می شود، اضافه کرد: متاسفانه جامعه پزشکی مظلوم واقع شده و نمی توان گفت که در هیچ صنفی خطا وجود دارد اما موضوع فرار مالیاتی در بین جامعه پزشکی بزرگنمایی می شود که به نوبه خود عواقب ناخوشایندی را به دنبال دارد.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: البته این موضوع به این معنا نیست که هیچ گونه فرار مالیاتی و یا خطا از سوی پزشکان وجود ندارد، اما باید نگاه منصفانه ای در این خصوص داشت.
وی خاطرنشان کرد: این امکان وجود دارد که پزشکی با هیچ سازمان و ارگان بیمه ای، قرار داد نداشته باشد که در این صورت زمینه فرار مالیاتی نیز بیشتر است که این مشکل اغلب در کلانشهرها رخ می دهد.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر بیش از 50 درصد از جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و بقیه در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.